2024. április 29. - Péter

Nagy az igény az európai filmiparral való együttműködésre

Az Európai Unió új kezdeményezésének, a MEDIA International program keretében közzétett első projektfelhívásnak az eredményei arról tanúskodnak, hogy az audiovizuális szakemberek az egész világon komolyan érdeklődnek az európai film- és audiovizuális ipar
2008. augusztus 27. szerda 18:33 - Hírextra
Az EU mintegy 2 millió euró támogatást nyújt 18 projekthez, amelyekben kanadai, latin-amerikai, indiai, kínai, dél-koreai, japán, marokkói, boszniai, törökországi és grúziai partnerek vesznek részt. A projektek a filmszakmában dolgozó szakemberek közös képzésére, filmek kölcsönös reklámozására és mozihálózatok közötti együttműködésre terjednek ki.

A MEDIA International előkészítheti a terepet az Európai Unió 2011-től induló MEDIA MUNDUS elnevezésű átfogóbb programja számára, amelynek célja a filmszakmabeli együttműködés elősegítése - áll a brüsszeli bizottság közleményében.

Az unión belüli támogatásra a MEDIA 2007 program hivatott, amely a 2007–2013 közötti időszakban 755 millió eurós támogatást nyújt Európa audiovizuális ipara számára szakemberek képzéséhez, filmgyártáshoz, valamint az alkotások európai terjesztéséhez és reklámozásához
A MEDIA International keretében kiválasztottakból tizenegy projekt célja folyamatos képzések szervezése Latin-Amerikával, Indiával, Kanadával, Törökországgal, Ukrajnával, Moldáviával és Grúziával létrehozott partnerségek keretében, amelyek filmeket, TV-műsorokat, animációs filmeket, dokumentumfilmeket és videojátékokat egyaránt érintenek.

A Cartoon Connection projekt például uniós, latin-amerikai és kanadai szakemberek számára szervez közös képzéseket, amelyek témája nemzetközi koprodukcióban készülő rajzfilmek gyártása és finanszírozása.

A Primexchange elnevezésű együttműködés keretében indiai és európai szerzők és producerek audiovizuális alkotások finanszírozásával és marketingjével kapcsolatban szerezhetnek új ismereteket, külön figyelmet szentelve a digitális technológiáknak.

Hat, a Bizottság által kiválasztott projekt audiovizuális alkotások reklámozására irányul: ezek középpontjában az együttműködés elősegítése áll, hogy a gyártók számára lehetővé váljon a külföldi támogatásokhoz és új piacokhoz való hozzáférés. Az európai producerek szövetsége például Kínában és Indiában szervez koprodukcióval foglalkozó munkacsoportokat, és helyi producereket hív meg két fontos európai fórumra.

A DOMLA projekt keretében dokumentumfilmeket népszerűsítő hónapot szerveznek, amelynek során 12 európai dokumentumfilmet mutatnak be Chilében, Európában pedig latin-amerikai dokumentumfilmek forgalmazását kezdik meg. A Paris projekt célja koprodukciós rendezvény szervezése európai, japán és dél-koreai producerek számára.

Ugyancsak a MEDIA International támogatásával jön létre az első nemzetközi mozihálózat, amely 230 európai, valamint 148, a világ más részén található filmszínházat fog össze (ezek közül 10 Brazíliában, 7 Dél-Koreában, 6 pedig Japánban és Argentínában található).
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Mit várhatunk Joe Biden elnökségétől?
Visszatér a józan ész a Fehér Házba
Újra jön a neoliberalizmus
Semmi nem változik
Biden megbuktatja az európai féldemokráciákat
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását