Az alezredes elmondta, hogy az ellenőrzés a lopott hajók felderítésére, a csónakok biztonsági felszerelésének ellenőrzésére és az ittas vezetők kiszűrésére irányul.
Az egyhetes akciót az európai vízirendészeti szervezet, az AQUAPOL mind a tizenegy tagországában megtartják - tette hozzá Tóth Zoltán.
Az alezredes elmondta, hogy az ellenőrzés lopott hajók felderítésére, a csónakok biztonsági felszerelésének vizsgálatára és az ittas vezetők kiszűrésére irányul. Szombaton este tíz óráig 17 vízi járművet és 10 autót vetnek be. Ez utóbbiak magyarázata: a lopott vízi járműveket - közöttük kisgéphajókat, motorcsónakokat - nem csak a vízen, hanem autópályákon is keresik, mert a közelmúltban olyan információkat kaptak, hogy a Franciaországban, Hollandiában,
Belgiumban ellopott hajókat Magyarországon keresztül akarják a célországokba szállítani.
Tóth Zoltán szólt arról, hogy a vízirendészeti ellenőrzés a Duna 417 - mellékágakkal együtt 700 - hajózható folyamkilométerét érinti. Elsősorban a csónakok biztonsági felszereléseit, az előírások betartását "szemlézik" a rendőrök: van-e mentőmellény és azt viselik-e. Sok baleset történik ugyanis amiatt, hogy a vízi járművekben egyáltalán nincs mentőmellény, vagy ha van, azt nem veszik fel az utasok, noha kötelező viselniük a 16 éven aluliaknak és azoknak, akik nem tudnak úszni.
Cél az is, hogy kiszűrjük az ittas vezetőket, ugyanolyan zéró toleranciát fogunk alkalmazni a Dunán, mint a közutakon - fűzte hozzá Tóth Zoltán.
Az egyhetes akciót az európai vízirendészeti szervezet mind a tizenegy tagországában megtartják.
Magyarország 2005-ben csatlakozott az öt éve alakult AQUAPOL-hoz, amely a Duna és a Rajna, illetve több ország tengeri vízirendészetét fogja össze.