2024. április 29. - Péter

Az elkötelezett NFM

Arzt Gergelyt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóreferensét kérdeztük a vasúti mellékvonalak újbóli megnyitásáról. Ősszel még lesz folytatás.
2010. július 5. hétfő 18:08 - Győry S. József
Mekkora a szárnyak forgalma?

A MÁV-START Zrt. a mai naptól végez utasszámlálást az öt újraindított vasútvonalon. Pontos forgalmi adatok csak a későbbiekben állnak majd rendelkezésre.

Napi 4-6 járat indul, legalábbis egyelőre.

Ő az
A Magyar Államvasutak (MÁV) Magyarország állami vasúttársasága. A vasúthálózat teljes hossza 7183 km. A magyarországi vasúthálózat összeköttetésben áll más európai hálózatokkal, aminek következtében úgy személy-, mint teherszállítás terén szolgáltatásokat nyújt számukra. 1869-ben alapították.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azonnali intézkedésekkel kívánta kifejezni a vasúti mellékvonalak mielőbbi újranyitása melletti elkötelezettségét. A gyors cselekvés érdekében a vonatok a helyi igények felméréséig átmeneti, szolgáltatási minimumszintet kínáló menetrend szerint közlekednek.

A majdani, reménybeli használók elvárásait megkérdezésükkel lehet a legközvetlenebbül felmérni. Ezért a tárca a vonatközlekedés elindításával párhuzamosan széles körű és alapos egyeztetésekbe kezd az érintett önkormányzatokkal, szakmai és társadalmi szervezetekkel. A megbeszélések tárgya lesz a vasútvonalakkal párhuzamos, részben azok kiváltására elindított buszjáratok további sorsa, menetrendje is.

A tárca a későbbiekben a használók elvárásaihoz jobban illeszkedő menetrendeket alakít ki. A nyári időszakban a tanítási szünet és a szabadságolások miatt egyébként is visszaesik az utazások száma. Az önkormányzati vélemények ismeretében vonalankénti módosítás pedig akár már augusztus végével elképzelhető. Legkésőbb a decemberi menetrendváltást követően a végleges járatszámban és gyakorisággal közlekednek majd a vonatok az újrainduló szakaszokon.

Mekkora összeget fordított a szárnyak újbóli megnyitására az állam?

Az öt vasúti vonalszakasz teljes évi üzemeltetése az előzetes kalkulációk szerint a járatszámtól függően néhány százmillió forintba kerül majd. Hasonló tétel a motorkocsik feljavítása, mellékkocsik fővizsgája, amelyekre a biztonságos működés érdekében az ismételt forgalomba állítás előtt feltétlenül szükség van.

Ezek az összegek töredékét teszik ki a helyközi közösségi közlekedésre évente elköltött mintegy 300-350 milliárd forint költségvetési forrásnak. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium álláspontja szerint vállalati hatékonysági szempontok nem írhatják felül a társadalmi igényeket.

A közeljövőben a minisztérium a korábbi évek közlekedéspolitikáját számos ponton felülbíráló döntésekre készül. - Olvashattuk a közleményükben. Mit értenek ez alatt?


A tárcánál a nyár folyamán elkészül a helyközi közösségi közlekedés teljes átalakításának, megújításának stratégiája. A dokumentumot a minisztérium kora ősszel nyilvánosságra hozza. E stratégia tartalmazza majd a területhez kapcsolódó konkrét kormányzati terveket, intézkedéseket.


Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását