2024. június 23. - Zoltán
Küldő neve: Címzett neve:
Küldő e-mail: Címzett e-mail:
Üzenet (opcionális):

Technikai hiba zavart a vizsgákba

Technikai hibát állapított meg az oktatási tárca vezetőjének utasítására lefolytatott vizsgálat a nyolc évfolyamos gimnáziumok központi írásbeli felvételi vizsgájánál, amely alkalmas lehetett arra, hogy a diákokat megzavarja, ám ennek eloszlatására módja
2008. február 13. szerda 17:23 - Hírextra
"A vizsgálat megállapította, hogy olyan technikai hibáról volt szó, amely valóban alkalmas lehetett arra, hogy zavarba hozza a vizsgázót, ezt a zavart azonban a vizsgahelyszíneken a teremben jelenlévő pedagógusnak a tévesen írt szó átjavíttatásával módja volt eloszlatnia. A vizsgát bonyolító iskolák az ehhez szükséges szakmai segítséget az Oktatási Hivataltól megkapták" - olvasható a közleményben.

Hiller István szakminiszter január 31-én rendelt el azonnali vizsgálatot a nyolc évfolyamos gimnáziumok matematika írásbelije kapcsán. Pósfai Péter, az Oktatási Hivatal elnökhelyettese akkor azt mondta az MTI kérdésére, hogy nem érte és a pontszámításnál sem éri hátrány a nyolcosztályos gimnáziumba felvételit író diákokat, akik kisebb elírással szembesültek a matematika írásbeli feladatlapon.

A nyolcosztályos gimnáziumok központi felvételijét 33 középiskolában írták meg, az írásbelin 3.042-en vettek részt.

A vizsgálat rámutatott, hogy a feladatkészítők a feladatlap véglegesítésekor követtek el egy elírásnak minősülő hibát, és ezt a feladatlapot adták le az Oktatási Hivatal részére a bizottság vezetője által aláírva úgy, hogy az jó, helyes és végleges. Ez a feladatlap került nyomdába.
A hiba észlelése után, a vizsga kezdetének perceiben az Oktatási Hivatal azonnal intézkedett, telefonon értesítették az érintett iskolákat a vizsga megkezdését követő tizenöt percen belül. Két iskolát nem lehetett elérni telefonon. A feladat értékelési útmutatójában olyan megoldási kulcsot alkalmaztak, amelynek alapján mind a két lehetséges megoldást értékelni lehetett, és mind a két következtetéssel el lehetett érni a feladathoz rendelt pontszámot - áll az összegzésben.
A vizsgálat alapján az oktatási és kulturális miniszter szükségesnek tartja további szakmai kontrollpont beépítését a feladatlapok, tételsorok készítési folyamatába annak érdekében, hogy a minimálisra csökkenjen a hibázás esélye. Hiller István kezdeményezi továbbá, hogy az Oktatási Hivatal vizsgálja fölül az érintett feladatlapban közreműködő bizottság összetételét, beleértve a bizottság vezetőjének személyét, és gondoskodjon az indokolt cserék végrehajtásáról.
A miniszter felhívja az Oktatási Hivatal vezetőjét, hogy az illetékes elnökhelyettest munkáltatóként figyelmeztesse a feladatlapok, tételkészítések eljárási, logisztikai rendjének áttekintésére, növelve a folyamatba beépített biztonsági elemeket.

Új kontrollelemekre is szükség van az iskolákkal való kapcsolattartásban - derül ki a vizsgálat eredményéből.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását