Sokan félnek kiadni kezükből bankkártyájukat, vagy hosszadalmasnak tartják ezt a fizetési módot, és inkább készpénzzel vásárolnak. Ezen a problémán segít az új mobilszolgáltatás, amelynek révén immár az éttermi számla is pillanatok alatt kiegyenlíthető a maroktelefonnal.
A vendégnek csak el kell indítania egy alkalmazást, amellyel egy menüből kiválaszthatja az adott éttermet és megadhatja a fizetendő összeget. Ha még nem felhasználó, az alkalmazást egy alapdíjas SMS elküldésével pár perc alatt telepítheti telefonjára és akár azonnal használhatja is. A tranzakcióról az étterem internetes kapcsolaton vagy a pincérnél lévő mobiltelefonon kap értesítést. A fizetés az ügyfél Visa vagy MasterCard típusú bankkártyájáról történik - áll az egyik mobil fizetési és banki szolgáltatások fejlesztésére szakosodott szoftvertechnológiai cég, valamint a szolgáltatás elindításában résztvevő bank közleményében.
"A mobillal való fizetés gyorsabb és egyszerűbb, mint egy hagyományos kártyalehúzás, és vendégeinknek is nagyobb bizalmat sugall" - idéz a közlemény egy vidéki étteremtulajdonost. Egy - ugyancsak szegedi - szórakozóhely vezetője a fiatalok figyelmét szeretné felkelteni az új szolgáltatással.
A jövőben további mobilalkalmazásokat vezetnek be, a közlekedés, a szórakozás és a közigazgatás területén is - mondta az MTI-nek Fejes Sándor, a Hedz Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.