2024. május 9. - Gergely

Autóextrák önerőből

Az autóvásárlóknak hamarosan meg kell szokniuk, hogy ha új autójukba szeretnének valamilyen szórakoztatóelektronikai berendezést, a luxusmodellek kivételével, saját eszközüket kell majd csatlakoztatniuk.
2008. január 12. szombat 18:40 - Hírextra

Az autóipar szereplői új modelljeiket a korábbiakhoz képest rövidebb idő alatt dobják piacra, ám a szórakoztatóelektronikai termékek még ennél is gyorsabban változnak. Azok az elképzelések, amelyek szerint az iparág csökkenő hasznát az autóba épített csúcstechnológiával próbálják ellensúlyozni, gyakran fordítva sülnek el, ugyanis a beépített extrák olykor már az autó eladásakor elavultnak számítanak.

Az autóiparban jellemzően 3-4 évig tart mire egy újratervezett modellt a piacra dobnak, a szórakoztatóipari termékek esetében ez az átfutási idő legfeljebb kilenc hónapra tehető.

A jövő autójában ezért a mindent egyben eszközök helyett csak az iPod-ok, a navigáció, és az internet eléréshez szükséges csatlakozók kerülnek beépítésre.

"Nem akarok egy újabb szolgáltatót, egy másik kezelői felületet, és az ezek megtanulásával járó vesződséget. Azt szeretném hogy az autómban is az irodámban vagy az otthonomban megszokott eszközökkel találkozzak" - mondta T. Russel Shields a Connexis autókommunikációs vállalat tulajdonosa.

Az iSuppli piackutató cég becslései szerint az autóelektronikai piac évente átlagosan 7 százalékkal növekszik, 2006-ban a 38 milliárd dolláros részesedéshez képest 2012-ben már több mint 50 milliárd dollár bevételre számítanak.

A növekedésből az autógyárak is részesedni fognak, ám miközben az alacsony eladás ellen küzdenek, irigykedve figyelik többek között a Pioneer és a Kenwood sikerét, amelyek az autó eladása után kínálnak különböző beépíthető kiegészítőket.

A gyárak attól tartva, nehogy valami elavult eszközt építsenek járműveikbe, inkább egy évet várnak, az újabb technológiák megjelenésére, majd újabb késedelmet jelent az eszközök vezetésbiztonsági szempontok szerinti módosítása.

A leendő vásárló talán tíz évig fogja használni új autóját, ezért a jelenlegi legmodernebb kütyü sem biztos, hogy túlélni a formátumok gyakori változásait, jó példa erre a kazettás magnó CD-lejátszó váltás.

Richard Robinson, az iSuppli autóipari elemzője szerint az iparág legnagyobb tévedését a múltban akkor követte el, amikor úgy vélték a következő generációs technológiákat az autókban kell kifejleszteni.

A sikerre legjobb esélyük akkor van, ha drága berendezések helyett csatlakozási pontokat ajánlanak a piac legelterjedtebb készülékeinek, és ez a vásárlóknak is kedvező, akik járműveikben is szívesen használnák az otthon megszokott termékeket.

Jeffrey Owens a Delphi amerikai autóipari alkatrész-beszállító vezetője a szabványok sokaságával kompatibilis, ezért igencsak költséges, vezeték nélküli megoldások és egyéb csatlakozási lehetőségek biztosításában látja az egyetlen kiutat.

Az elektronikai ipar és az autóipar a korábbiakhoz képest közelebb került egymáshoz, mégis egy kicsit gyanakodva figyelnek egymásra. A Delphi még a tévé megjelenése előtt 1936-ban építette első rádióját egy Buickba. A családok akkoriban közösen ültek le a rádió köré és gyakorlatilag nézték a készüléket. Az autórádió ellenzői úgy gondolták, hogy az autóba épített vevő elvonja majd az útról a vezető figyelmét.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Mit várhatunk Joe Biden elnökségétől?
Visszatér a józan ész a Fehér Házba
Újra jön a neoliberalizmus
Semmi nem változik
Biden megbuktatja az európai féldemokráciákat
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását