2024. március 19. - József, Bánk
Küldő neve: Címzett neve:
Küldő e-mail: Címzett e-mail:
Üzenet (opcionális):

MÁV: A vonalbezárás csak a kezdet?

Cáfolja azt az ellenzéki állítást a közlekedési tárca, mi szerint eldőlt volna, hogy bezárják azt az észak-magyarországi vasútvonalat, melynek közös fejlesztéséről egy hónapja állapodott meg Robert Fico szlovák, és Bajnai Gordon magyar miniszterelnök.
2009. október 9. péntek 07:59 - Nagy András

Mint arról beszámoltunk, Balla Mihály, nógrádi fideszes képviselő szerint miközben Bajnai Gordon és Robert Fico egy hónappal ezelőtt megállapodott abban, hogy határ menti együttműködés keretében vasúthálózat-fejlesztést hajtanak végre, a MÁV és a közlekedési minisztérium pont azt az Aszód-Ipolytarnóc vonalon húzódó Balassagyarmat-Ludányhalászi szakaszt szándékozik felszámolni, amely szóba jöhetne az említett kooperáció keretében.

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) ugyanakkor arról tájékoztatta a HírExtrát, hogy a megjelent információkkal szemben az egyes vasútvonalak további sorsáról még semmiféle kormányzati döntés nem született.

A minisztérium közölte továbbá, hogy a magyar és a szlovák miniszterelnök legutóbbi találkozójukon mindössze egy kibővített együttműködési tervezet előkészítésével bízták meg a két ország külügyminisztereit.

A létrehozandó csomag, amelynek a megbízás szerint többek között a közúti és vasúti összeköttetés fejlesztéséről is szólnia kell, az általános szándékok meghatározásán túl konkrét közlekedésfejlesztési elképzelésekkel még nem gyarapodott.

A szárnyvonalbezárás nem elég

A közösségi közlekedés gondjai a KHEM álláspontja szerint jelentősen túlmutatnak a mellékvonalak kérdésén, azért úgy látják, önmagában vasúti vagy közúti forgalomszüneteltetéssel nem rendezhetők.

Úgy tudjuk, a szaktárca tervei messze meg is haladják ezt a hatósugarat. Az átalakítási elképzelések között az eszközhatékonysági javaslatok mellett az érintett cégek (MÁV, illetve Volán) működésének javítása, az ágazat finanszírozási helyzetének rendezése, illetve a tarifa- és kedvezményrendszer átalakítása is szerepel.

Információink szerint a jövő évi menetrendek kidolgozása során október végéig arról születhet döntés, hogy az egyes települések között milyen közlekedési közszolgáltatást rendel meg 2009-2010-ben a közlekedési minisztérium.

Különben a szaktárca szerint, még ha meg is szűntetnek egyes vasúti-, illetve autóbusz-járatokat (ez szinte biztosra vehető), sincs ok pánikra. Azt mondják, a várhatóan javuló költségvetési helyzetben „idővel” már a szakmailag indokolhatót meghaladó mértékű megrendelésre is lehetőség nyílhat. A KHEM ígéri: ahol van ma közösségi közlekedés, ott valamilyen formában a jövő évben is fennmarad.

360 utas hétköznap – sok vagy kevés?

A csütörtöki Népszabadság ugyanakkor arról cikkez: legkésőbb a decemberi menetrendváltásig kiderül, hol közlekedhetnek a továbbiakban is a MÁV szerelvényei és hol veszik át a közösségi közlekedést a Volán autóbuszai.

A lap úgy tudja, összesen harminchét olyan vasútvonal van, amelyre a szaktárca mint potenciális „célpontra” tekint. Információi szerint a bezárásra ítélt szakaszok között van a Balassagyarmat és Ipolytarnóc közötti is (ezen a vonalon jár a Balassagyarmat és Ludányhalászi között is közlekedő személyvonat), így a jövőben két autóbusz fogja ellátni a helyiek utaztatását.

A KHEM honlapján fellelhető utasforgalmi adatok szerint 2007-ben egy teljes hétköznapon Balassagyarmat és Ludányhalászi között durván 360-an utaztak, ugyanez a szám hétvégén nagyjából 220 főt tett ki.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását