Túl sok a macera, a fogyasztóvédők beperelték a MÁV-ot
Beperelte a MÁV-ot a Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet. Úgy érzik, hogy a vasúttársaság szándékosan ki akar bújni a késések miatti kártérítési felelősség alól. Az egyesület szerint az utasok kártalanítására vonatkozó MÁV-szabályzat minden pontja törvény
2008. augusztus 2. szombat 08:28 - Hírextra
A Torontal intercity pénteken csak 3 perces késéssel érkezett Szegedre. Az utasok közül senkinek nem jutott eszébe reklamálni. A MÁV Start ugyanis csak 15 percnél nagyobb késéseknél adja vissza a helyjegy és a pótjegy árát. De azt is csak 24 órán belül és csak akkor, ha az utas a megérkezéskor igazolást kér a forgalmi ügyeleten.
"Túl sok macerával jár, ezért még soha nem igényeltem vissza" - mondta az egyik utas a Híradónak. A Fogyasztói Jogérvényesítő Szervezet éppen a túlzottnak tartott bürokrácia miatt indított pert a MÁV Start Zrt ellen.
"A MÁV üzletszabályzata a kártérítéseket illetően az utasok jogait minimálisra csökkenti és eltántorítja őket attól, hogy jogos igényüknek érvényt szerezzenek" - hangsúlyozta Erdélyi Márk, a szervezet elnöke. A fogyasztóvédők azt kérik a bíróságtól, hogy nyilvánítsa törvénytelennek a vasúttársaság üzletszabályzatának kártérítésre vonatkozó pontjait.
A MÁV Start Zrt.-nél azt mondják, üzletszabályzatuk mindenben megfelel a jogszabályoknak. Az üzletszabályzat a polgári törvénykönyv, a 10/1997-es kormányrendelet és a személyszállításra vonatkozó, érvényben lévő jogszabályok figyelembe vételével készült - mondta a MÁV Start Zrt. szóvivője. Balogh Fazekas Anita szerint a MÁV önállóan nem módosíthatja az utasok kártalanításának szabályait, annak legfontosabb elemeit csak kormányrendelettel lehet megváltoztatni.
Magyarországon naponta átlagosan 17 ezer embert érint a vonatok késése. Közülük több százan próbálják meg visszakapni a pénzük egy részét.
Forrás: MTI