A teljes lista, amely valójában 25 pontból áll, a vendégszeretetről és az udvariasságról szól. A szerzők, akik maguk betartják ezeket a szabályokat, bíznak azok kiterjedt alkalmazásában a szakma becsülete és a vendégforgalom növekedése érdekében is.
A vendég fő jogai az összeállítás szerint:
- Minden vendégnek egyenlők a jogai. A nem VIP-t is úgy kell kezelni, mintha az lenne.
- Ha előjegyzésre időre érkezik, azonnal meg kell kapnia asztalát, ha még foglalt, a várakozási idő nem lehet több 15 percnél, és addig is a bárban meg kell őt vendégelni egy itallal.
- Az étlapon részletezve kell ismertetni az egyes fogásokat.
- Az asztalról nem hiányozhat a szűrt csapvíz és a friss kenyér.
- Az étel vagy ital visszaküldhető, ha minősége nem megfelelő.
- Két fogás között a várakozási idő nem lehet több 10 percnél.
- Ha többen ülnek egy asztalnál, egy-egy fogást mindenkinek egyszerre kell felszolgálni.
A krónika feljegyezte, hogy az egyik étteremnek egy hatfogásos menüt sikerült 50 ember részére két óra alatt felszolgálni. Ezzel együtt nem szabad siettetni a vendéget, mivel az étkezés élvezet és nem versenyfutás az idővel.
A kellemes közérzethez pedig a lista szerint az is hozzátartozik, hogy a háttérzene diszkrét legyen.