2024. május 2. - Zsigmond

Hazudik a BKV

A budapesti tömegközlekedés szétverésének újabb állomásához érkezünk, a Fővárosi Közgyűlés szakbizottságának szerdai ülésével. Míg a BKV kamu társadalmi egyeztetést folytat, a cég kommunikációjában a járatritkításokra egyre direktebben utaló, durva elemek
2007. december 5. szerda 08:02 - Hírextra
Kedden a cég honlapjára az ámokfutás újabb állomásaként egy, a járatritkításokat propagáló videó került ki, amely durva csúsztatásokkal, szándékos túlzásokkal és a BKV kommunikációját amúgy is jellemző hazudozással van tele.

A kihasználatlan buszok, villamosok és kisföldalattik mutogatásából összevágott videó legarcpirítóbb jelenete, amikor hajnali 4:26-kor az Oktogon földalatti-megálló ürességével próbálják illusztrálni a járat feleslegességét. Egy a baj: az első Kisföldalatti 4:30-kor indul, nem csoda hát, hogy a még ekkor lezárt (!) állomáson egy utas sem várakozik. Hasonlóan durva megtévesztés a Vörösmarty térről néhány utassal induló szerelvények mutogatása: aki a BKV egyes vezetőivel ellentétben rendszeresen használja a budapesti tömegközlekedést, tudja, hogy a járat utasainak többsége a Deák Ferenc téren száll fel, főleg, hajnalban, amikor még egy turista sem utazik.

Ami a buszokat illeti, nem kell közlekedésmérnöknek lenni, hogy a szakmai csúsztatást észrevegyük. Ugyanis, a kertvárosias területeken törvényszerű, hogy a járatok terhelése aszimmetrikus: a buszokat az emberek reggel befelé, délután hazafelé használják, az ellenkező irányban pedig kihasználatlanabbak a járatok. Mivel a buszokat az egyik végállomásról a másikra teleportálni nem lehet, ez egy teljesen szokványos és a világ bármely városában megfigyelhető jelenség. (A videóban bemutatott járatokkal a veke.hu-n részletesen foglalkozunk.)

A képi ferdítésen kívül elképesztő dolgok hangoznak el a BKV szóvivőjének szájából. Nincs még egy tömegközlekedési szolgáltató a világon, amelyik úgy akarná leszoktatni az utasokat a tömegközlekedésről, hogy propagandavideóval hívja fel a figyelmet arra, hogy az autóbuszok környezetrombolóak. Tegyük hozzá: ez még csak nem is igaz, a buszok károsanyag-kibocsátásával példálózni egyenesen álságos dolog, egy busz légszennyezése ugyanis fajlagosan jóval kedvezőbb, mint egy személygépkocsié.

A BKV ezzel a szánalmas próbálkozással túllépte a határt, a propagandafilm egyenesen a főpolgármester meghazudtolása, aki eddig a tömegközlekedés népszerűsítését, az autóforgalom csökkentését hirdette. Megdöbbenéssel értesültünk arról, hogy Hagyó Miklós ezt a szakmailag és várospolitikailag is vállalhatatlan ámokfutást a zászlajára tűzte.

Kérjük a Városüzemeltetési Bizottság tagjait, hogy a szerdai ülésen utasítsák el a BKV hamis elvrendszerét és az erre épülő járatmegszüntetési és járatritkítási csomagot. Itt az ideje, hogy a hazugságokon alapuló, a budapesti utasokat semmibe vevő és a tömegközlekedés rombolását célzó ámokfutást megállítsák, egyúttal kimondva: a BKV-nál zajló folyamatok tarthatatlanok, a cég átalakítása megbukott és változtatni kell a közlekedési cég önpusztító működésén.
Kiadó: Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
Forrás: MTI-OS
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását