Transzszexuális balerina koreográfiája
A híres transzszexuális kínai balerina, Csin Hszing (Jin Xing), a Népi Felszabadítási Hadsereg volt ezredese a hét végén mutatja be Pekingben legújabb koreográfiáját, a Made in China, a lélek visszatérése címűt, amelynek témája az anyagias szerelem kritik
2008. december 18. csütörtök 17:40 - Hírextra
"A szerelem a modern Kínában áruvá vált" - mondta el a koreográfus, aki az ázsiai ország kortárs táncművészetének Jang Li-ping (Yang Liping) mellett nemzetközileg legismertebb táncosa.
Csin új koreográfiájához egy 1958-ban bemutatott sanghaji, kunku stílusú klasszikus operát dolgozott át, A bazsarózsák pavilonja című 18 órás szerelemhimnuszt, amely a Ming-dinasztia idején játszódik, és 55 jelenetből áll. A balerina úgy tartja, a kínai nők nagyon praktikusak és túlságosan racionálisak a szerelmet és a házasságot illetően, Csin pedig a régi és az új Kína közötti ellentétet kívánja kifejezni. Úgy látja, az új Kínában az áru és a fogyasztás az uralkodó, ezért lett a darab címe a Made in China, amely úgy hangzik, mintha valami termékről beszélnénk - mondta el.
Csin Hszing alig kilencévesen - még kisfiúként - került a Népi Felszabadító Hadsereg táncegyütteséhez. 1987-ben New Yorkba utazott, majd később Rómába, hogy a kortárs táncot tanulmányozza. Kínába való visszatérésekor megalakította az ország első független táncegyüttesét, a Csing Hszing Táncszínházat.
Huszonkilenc évesen döntött úgy, hogy nemet cserél, és annak ellenére, hogy Kínában nem nézték jó szemmel sem a homoszexualitást, sem a transzszexualitást, ő tiszteletet vívott ki magának még a rendszer legfelsőbb köreiben is, mivel koreográfiáit nemzetközi elismerés övezi.Új művében, a hétvégén Pekingben bemutatandó, 85 perces darabban ő játssza majd a főszerepet.
Forrás: MTI