Demszkytől követel lépéseket a Fidesz
A Fidesz fővárosi képviselőcsoportja felszólítja Demszky Gábor főpolgármestert, hogy ígéretének, feladatának, de legfőképpen a főpolgármesteri esküjében foglaltaknak megfelelően haladéktalanul és határozottan lépjen a BKV irányításában az elmúlt másfél év
2008. április 4. péntek 12:34 - Hírextra
Mára oda jutottunk, hogy nem telik el úgy egy hét sem, hogy ne látnának napvilágot újabb és újabb zavaros ügyek, kétes megbízások, erősen megkérdőjelezhető gazdasági döntések.
A gyanús és több sebből vérző használtbusz-tender, a milliárdos AAM tanácsadói szerződések, a kétes ingatlanértékesítés, az egészségi okok miatt lemondott vezérigazgató több tízmilliós követelése, a káoszba torkolló, Budapest-ellenes járatritkítási mizéria után erre a hétre is jutott két újabb vitatott ügy.
Egyrészt már a BKV-nál is feltűntek a Veres János pénzügyminiszter üzlettársaként megismert, adócsalásért börtönbe zárt Kabai Károly családi vállalkozásai, melyek közül - az egyik hazai hetilap legutóbbi számában megjelentek szerint - az UD Stahl Recycling Kft. nyerte el a lehetőséget 14 darab patinás UV-villamos hasznosítására.
Másrészt, szintén ezen lap információi szerint, Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes szóvivője, Horváth Éva üzlettársának cégével, a Media Magnet Kft-vel kötött szerződést a BKV, összesen nettó 21,2 millió forintos, a BKV alaptevékenységéhez a legkevésbé sem illeszkedő tanulmányok elkészítésére. A szerződésben a cég egyebek mellett vállalta, hogy felméri a kábeltelevíziós és internetpiacot, és marketing célcsoportelemzéseket végez.
A Fidesz fővárosi képviselőcsoportjának határozott véleménye, hogy Demszky Gábor nem hallgathat tovább! A budapestiek joggal tartanak igényt a főpolgármester válaszára, hogy miközben forráshiányra hivatkozva készülnek leépíteni a fővárosi tömegközlekedést, azalatt milliárdos tanácsadói szerződésekre és vitathatatlanul felesleges marketing-megbízásokra költik a cég pénzét. Miért kell egyetlenegy forintot is elkölteni a BKV kasszájából a kábeltelevíziós piac felmérésére? Hogyan lehet olyan szerződést kötni, ami alapján a sikertelen stabilizációs program, a kétes használtbusz-tender, a milliárdos tanácsadói szerződések után, az egészségi okokra hivatkozó, távozni kívánó vezérigazgató több tízmilliós összeget követelhet? Ki a felelős, és lesznek-e személyi következményei az elfolyt milliárdoknak? Mindezek után van-e erkölcsi alapja a városvezetésnek a budapestieket sújtani az indokolhatatlan járatritkítással?
Forrás: OS