2024. április 25. - Márk

Csúcsközelben! Magyar pilótának tapsol a vébé mezőnye!

Beugróként képesztette el gyorsaságával a túraautó világbajnokság fejeseit, jövőre azonban már minden futamon indulni akar a fiatal magyar versenyző. A HírExtra Michelisz Norberttel beszélgetett.
2009. július 21. kedd 18:22 - Gedei Szilárd

Azért reménykedhetünk, hogy a következő idényben lesz állandó magyar versenyző a vébé sorozatban?

Nagyon szeretném, de pont a pénz miatt nem száz százalék, hogy el tudunk indulni a WTCC-ben. A csapattal is beszéltünk már erről, s annyi biztos, hogy céljaink között szerepel a világbajnoki részvétel. Ha fent tudjuk tartani ezt a formát, és a többiek is látják, hogy mennyire jók vagyunk, talán több szponzort is találunk majd, akik szívesen azonosulnak ezzel a projekttel.

A versenygép márkáját illetően csak és kizárólag Seatban gondolkodnak?


Lehet, hogy nem látszik, de én egyáltalán nem vagyok Seat-párti. Sőt azt gondolom, hogy a vébé privát értékelésében sokkal több esélyem lenne egy BMW-vel.



Mivel márkakupáról van szó, így az Európa Kupában még muszáj a spanyol márkával indulnia. Ennek ellenére sorban jönnek a győzelmek és vezeti a pontversenyt. Lehet más a cél, mint a végső győzelem?

Nem, de azt azért meg kell jegyeznem, hogy már az első futam után is szerepelt a céljaink között az összetettbeli győzelem. Csakhogy idén sem kíméltek minket a technikai és egyéb jellegű bajok, mindettől függetlenül szerintem nagyon jó irányba haladunk, meg tudjuk nyerni a bajnokságot.

Négy ponttal vezet két fordulóval a vége előtt.

Igen, ráadásul azok a pilóták, akik mögöttem sorakoznak, nem számítanak elsősorban gyorsnak, inkább csak megbízhatónak. Ha sikerül elkerülni az ütközéseket, illetve technikai probléma nélkül sikerül túlélni a még soron következő két hétvégét, akkor elég nagy esélyünk van arra, hogy megnyerjük a pontversenyt.

Egy esetleges végső siker pedig sokat lendítene a WTCC felé vezető úton. Egyébként mit szóltak a gyári Seat vezetői a fantasztikus eredményeihez?

Eléggé összetett volt, amit éreztek. Az időmérő edzésen ugyanis pont miattam nem került be a már emlegetett Yvan Müller a legjobb tízbe, ettől függetlenül azonban nagyon elismerően és pozitívan nyilatkoztak rólam. Arra, hogy az időmérő edzés utolsó szakaszába, azaz a legjobb tízbe sikerült bejutnom azt mondták, hogy szenzáció, mert ugyan tudták, hogy gyors pilóta vagyok, de hogy ennyire, arra ők sem számítottak.



Maga a nagyfőnök, a seatos vezér Jaime Puig is megdicsérte?

Igen, nagyon érdekes pillanat volt, amikor vasárnap reggel odajött hozzám, és megveregette a vállam, majd közölte, hogy ha tehetem, engedjem már el a gyári menő Müllert, mert neki kellenének a pontok a bajnokságban. Ennek a kérésnek egyébként eleget is tettem volna, de hát a korai kiesésem miatt sok más mellett erre sem volt lehetőségem.

Milyen a viszonya a nagy sztárpilótákkal? Sokan mondják, hogy a WTCC sokkal emberibb széria, mint például a Forma-1

Abszolút nyitott minden egyes pilóta, főleg abban a tekintetben, hogy segítenek az újaknak, amellett, hogy nekik is furcsa, amikor egy új versenyző odakerül az elejére. Nekem azonban ezek a versenyzők a túraautózás krémjét képviselik, Andy Priaulx-tól kezdve Robert Huffig. S ha belegondolok, hogy jövőre akár már hétről-hétre velük versenyezhetek…

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sport témában
Kijutunk-e a labdarugó világbajnokságra?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását