A hatályos törvény nem tartalmaz sem alsó, sem felső korlátot a kiszabható fogyasztóvédelmi bírságra, de a jogbiztonság miatt mindenképpen szükséges a bírság felső határának meghatározása - közölte az államtitkár expozéjában a fogyasztóvédelemről szóló törvény, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló törvényjavaslat általános vitájában. 
Hozzátette: az előterjesztés szerint az alsó és felső határ 30 ezer forinttól akár kétmilliárd forintig terjedhet a vállalkozás nettó árbevételét is figyelembe véve. 
Mint kifejtette, a tízmillió forint alatti éves nettó árbevételű vállalkozásoknál a bírságplafon egymillió forint lesz, míg a tízmilliárd forintnál nagyobb éves nettó árbevételű cégek árbevételük 10 százalékának megfelelő, de legfeljebb kétmilliárd forintos bírsággal számolhatnak. 
Simon Gábor elmondta: a jövőben a gyermek- és fiatalkorú személyek fokozott védelemben részesülnek a szexuális termékekkel való kiszolgálás esetében is. 
A politikus azt mondta, 2009. január 1-től Állami Fogyasztóvédelmi Ügyfélszolgálatot hoznak létre, amelynek feladata a fogyasztók tájékoztatása lesz. 
Simon Gábor közölte: a fogyasztóvédelmi hatóságnak erősebb eszközei lesznek a jogsértőkkel szemben, szélesebb körben lesz lehetősége az üzlet ideiglenes bezárására. 
Az államtitkár azt mondta, a javaslat szélesíti a fogyasztóvédelmi hatóság döntéseinek nyilvánosságát, amivel elősegíthetik a vállalkozások jogkövető magatartását. 
Ezentúl az üzlet ideiglenes bezárását elrendelő és az adott termék forgalmazását megtiltó határozatokat is közzé kell tenni - fűzte hozzá. 
Mint mondta, a gyermek- és fiatalkorúak védelmét szolgáló rendelkezések megsértése miatt hozott, bírságot megállapító jogerős határozatot is nyilvánosságra kell hozni. Ez vonatkozik a 250 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező vállalkozásokra is - jegyezte meg. 
Simon Gábor közölte: módosítják a békéltető testületek működésének szabályozását is. Rendezik a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzési és eljárási hatáskörét - jegyezte meg. 
Az államtitkár elmondta: a javaslat szerint a vállalkozások kötelesek lesznek az írásbeli panaszt harminc napon belül írásban megválaszolni. 
Az elnöklő Harrach Péter az általános vitát elnapolta, mivel a frakciók képviselői az előző napirendi pont, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényjavaslat vitájában ismertették álláspontjukat, és több felszólaló nem jelentkezett. 


