2024. május 6. - Ivett, Frida

A BKV megtakarításokat remél

Éves szinten mintegy kétmilliárd forintos megtakarítást remél a BKV a várhatóan a nyár végén bevezetendő új paraméterkönyve, összmenetrendje révén - erről a cég vezérigazgató-helyettese beszélt péntek délelőtt újságírók előtt. Somodi László elmondta, ez ö
2008. április 4. péntek 12:17 - Hírextra
A Főpolgármesteri Kabinet elveiben egyetértett az általuk benyújtott javaslattal. Ezt tovább finomítva terjesztik a cég vezető testületei, illetve a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága elé, amely április 16-án tárgyalja azt.

A vezérigazgató-helyettes közölte azt is: a szakszervezetekkel tovább tárgyalnak, hogy elkerüljék az általuk a járatritkítások és a cég finanszírozási rendezetlensége miatt kilátásba helyezett hétfői sztrájkot.

Somodi László egyebek közt kifejtette, hogy a változások révén könnyebbé válhat a peremkerületekből a városközpontba való eljutás. Javaslataik közt szerepel az is, hogy a kisforgalmú időszakokban, este és hétvégenként csökkentik az átszállások számát. A racionalizáló, járatritkítás jellegű lépések közt említette az átlagosnál gyengébb kihasználtságú vonalak kihasználtságának növelését. A fejlesztő és a racionalizáló lépésekkel sem rendeződnek azonban a cég finanszírozási problémái. Ez ügyben a városvezetés a kormányzathoz fordul - jegyezte meg.

A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, hogy a kerületek részéről megfogalmazott kritikákat figyelembe vették, s így lényegében nem változik például a 86-os és a 30-as busz közlekedése sem. A várható változások közt említette, hogy ahol lehet, kisebb járművek közlekedhetnek, például a 10 percenként járó 6 kocsis HÉV-ek helyett, 8 percenként közlekedő 3 kocsis HÉV-et üzemeltetnek majd. A késő esti órákban kisebb buszokkal tartanák fenn a jelenlegi járatkövetést. A 70-80 százalékos reggeli csúcsidejű kihasználtságot megőrzik a járatokon. Ott viszont, ahol ez csak 50 százalékos, valamilyen módon növelik a kihasználtságot a 60-70 százalékos értékhatárig. Bíznak abban is, hogy ahol kevesebbet kell majd átszállni, növekszik az utasok száma.

A változtatások során törekedtek arra is, hogy ahol lehet, megtartsák a kisforgalmú időszakban a 15 perces követési időt. A vezérigazgató-helyettes emlékeztetett rá, hogy ma is vannak félórás követési idejű járatok a fővárosban, s ez továbbra is így marad ott, ahol nincs sok utas. Összességében a metrókon 2 százalékos járatritkítás várható a kora hajnali időben. Késő este viszont sűrítenék a metrók közlekedését, 8 perces követési időre, a jelenlegi 10-15 perc helyett. A 4-6-os villamos változatlan gyakorisággal járna, s este még sűrítenék is. Komplett járat lényegében sehol nem szűnne meg. A kisforgalmú időszakokban járatok összevonásával oldják meg az átszállások számának csökkentését. Példaként említette a késő esti órákban a Keleti pályaudvarnál végállomásozó járatok, például a 78-as busz és a 67-es busz összekötését. A vezérigazgató-helyettes szerint a fejlesztő, a racionalizáló és a városszerkezethez igazodó változtatásokkal együttesen tartani tudják majd a jelenlegi utasforgalmat.

Somodi László közölte, hogy a paraméterkönyv-változtatások miatt nem terveznek elbocsátásokat. Megjegyezte, hogy a karbantartói és a járművezetői terület jelenleg is létszámhiányos. Hozzátette, hogy a cégnél az év elején bejelentett 300 fős létszámcsökkentés visszavonásáról nincs szó.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását