2024. május 4. - Mónika, Flórián

Civil szervezetek tiltakoznak a járatritkítás ellen

A BKV nemrég nyilvánosságra hozott járatritkítási szándéka ellen tiltakozott csaknem húsz civil szervezet képviselője kedden a Főpolgármesteri Hivatal udvarán. A civil szervezetek hangsúlyozták: minden járatritkítás sokkal nagyobb károkat okozna a főváros
2008. március 25. kedd 14:10 - Hírextra

Egy ilyen lépés nem szolgálná az élhető, környezetbarát és emberközpontú város megteremtését, fenntartását - szögezte le Saly Noémi, a 13 civil szervezetet tömörítő Podmaniczky Páholy szóvivője.
Hozzátette, hogy a BKV-járatrendszer összteljesítményéről csak a szélesebb összefüggésben vizsgált társadalmi-gazdasági hatások pontos ismeretében szabad dönteni.

Lukács András, nyolc másik civil szervezet képviselőjeként, a Levegő Munkacsoport vezetőjeként elmondta, hogy valós társadalmi egyeztetéseket és hatástanulmányok elkészítését szorgalmazzák az ügyben. Közölte, hogy a civilek konkrét javaslatokat tettek a BKV anyagi helyzetének rendezésére.

Különösen fontosnak tartják a tömegközlekedési járművek előnyben részesítését, buszsávok kialakítását, azok ellenőrzését és a jelzőlámpák tömegközeledési összehangolását. Példaként említette: ha a 4-es és 6-os villamosok vonalán a menetidőt mindkét irányban csupán egy perccel sikerülne leszorítani, akkor egy villamossal kevesebb jármű is elegendő lenne ugyanannyi utas elszállításához, mint most, és nem növekedne a zsúfoltság sem.

A Levegő Munkacsoport szorgalmazza a dugódíj bevezetését, s az abból származó behajtási díj egy részének a tömegközlekedés fejlesztésére fordítását - jegyezte meg.

Murányi József, az Emberibb Parkolásért Mozgalom főtitkára leszögezte, határozottan tiltakoznak jelenlegi formájában a dugódíj bevezetése ellen, mivel nincs meg annak infrastrukturális háttere, hiányoznak az elkerülő utak. Tiltakoznak a parkolási díjak jó részének "eltűntetése" miatt is, amiből szerintük simán megoldhatnák a BKV problémáit.

Apáthy István László, a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesületének elnöke egyebek között arra hívta fel a figyelmet: ha a főváros mégis áterőlteti a hatmilliárd forintos járatritkítási tervet, akkor budapesti szintű népszavazást kezdeményeznek az ellen.

Kerényi László Sándor, a Főpolgármesteri Hivatal nemrég kinevezett közlekedési ügyosztály vezetője a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettesnek címzett petíció átvételekor közölte, hogy a városvezetés által a délelőtti órákban tárgyalt BKV paraméterkönyv tervezetet még ő maga sem olvasta.

Megjegyezte, ha a civilek bejelentkeznek hozzá, kész tárgyalni velük.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását