2024. május 2. - Zsigmond

Drága lett a kémkedés?

Százmillió dolláros büntetéssel, és a konstruktőri versenyben szerzett pontok elvételével sújtotta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) tanácsa a McLaren-Mercedes csapatot. A fellebbezésre 24 óra áll rendelkezésre Ron Dennis csapatának. A konstruktőri v
2007. szeptember 15. szombat 08:44 - Malina Adrienn
Március 18-án kezdődött. Nem csak a kémbotrány, hanem a 2007-es forma 1-es szezon is. A szurkolótábor két részre oszlott, voltak, akik siratták, hogy Michael Schumacher nélkül kell végig izgulni a versenyeket, és voltak, akik abban reménykedtek, hogy a futamok egyhangúsága megszűnik, és igazi versenyek lesznek a pályán. A „pilótakeringő” meglehetősen érdekesen alakult, a „tánc” végére már nem lehetett követni, hogy ki kinek a partnere, vagyis, hogy ki melyik istállóhoz szerződött. De a szakma és a szurkolók szeme most is elsősorban a McLarenre és a Ferrarira szegeződött. Előbbi a tavalyi világbajnok Alonsoval és az újonc Hamiltonnal, míg utóbbi csapat, Massaval és pont a McLarentől elszerződött Kimi Räikkönennel vágott neki az ausztrál idén nyitó versenynek.

A Ferrari finn pilótája megnyerte a szezon első versenyét és itt indult el a lavina, pedig már javában tavasz volt. A futam után a McLaren-Mercedes állítólag Nigel Stepney, a Ferrari fejlesztésekért felelős mérnökétől kapott információk alapján feljelentést tett Nemzetközi Automobil Szövetségnél az autó szabálytalan padlózata miatt. A FIA a hátralévő futamokra megtiltja a használatát.



Júniusban, nem a forróság borzolja a kedélyeket, hanem egy szorgalmas fénymásoló fiú, akihez miután az Ferrari titkos fejlesztési terveit adták be másoltatni, gyorsan hívta olasz barátait, hogy tájékoztassa a történtekről.

Nemsokkal ezután a FIA kémügyben eljárást kezdeményez. Mike Coughlan, a McLaren-Mercedes korábbi vezető mérnöke és a Ferrari peren kívül egyezkedi kezd és látszólag meg is állapodnak egymással, a korábbi vezető mérnök vállalja, hogy minden segítséget megad a kémügy megoldásához.



Később a bizonyíték olyan, mint a mesében, hol volt, hol nem volt. Fellebbviteli tárgyalás helyett újabb kihallgatást, mert mégiscsak akadtak újabb bizonyítékok.

Az ősz beköszöntével nem csak a fáról kezdtek el hullani a levelek, hanem Max Mosley az FIA elnöke is nyilvánosságra hozza azt az írást, melyben a McLaren-Mercedes pilótáit felszólítja az együttműködésre. Ez az ára annak, hogy a pilóták megússzák a nagyobb botrányt. Amennyiben segítenek a kémhistória szálainak bogozgatásában, úgy megússzák a kilátásba helyezett kizárást. De mi van, ha nem segítenek? Akkor nem derül ki az igazság – ami mint tudjuk, odaát van – vagy nincs miért büntetni? Vagy kiderül és kizárják a világbajnokot és a jelenlegi listavezetőt? Ördögi kör, mert valaki mindenképpen rosszul jár.

Tegnap végre megtudtuk. A vesztes a csapat lett. A FIA tanácsa úgy dönt, hogy törli a McLaren-Mercedes idei pontjait, kizárja a csapatot a konstruktőrök versenyéből és 100 millió dollár befizetésére kötelezi az istállót. Alonso és Hamilton fellélegezhet, ők tovább üldözhetik egymást és a többieket a valós pontokért.

Ron Dennisék most kikaptak, de mennyire vehetjük vesztesnek? A csapat világbajnokság mindig is a háttérbe szorult, hiszen a pilótáké az elsőbbség. Ők megmaradtak és tovább szaporíthatják a futamgyőzelmeik számát, hétről hétre ott állhatnak a dobogón, több ezer ember a helyszínen és sok millió a televízió képernyője előtt a McLaren pilótáit fogja látni, az ő autóit és, ami a legfontosabb az ő reklámjait. Mi több a negatív reklám a legjobb reklám.

És a Ferrari? Ha azokon a papírokon ilyen csodadolgok voltak, amitől a McLaren így tud versenyezni, akkor a Ferrarinak miért nem sikerült a saját terveit maximális szinten megvalósítani? Akkor talán most Massa vezetné a világbajnoki pontversenyt és Räikkönen loholna a nyomában. Amennyiben a BMW csapat nem szerez négy ponttal többet a Ferrarinál a soron következő Belga Nagydíjon, abban az esetben már a következő futam után az olasz istálló ölébe pottyanhat a csapat világbajnoki cím.

De talán nem csak bennem lesz olyan érzés, mint a 2005-ös indianapolisi futam után, amikor a Michaelin-gumiabroncsokkal versenyző csapatok biztonsági okok miatt nem indították el pilótáikat a versenyen, hogy ez a futam nem az igazi. Ez a verseny nem az igazi. A pezsgőt ledobják az emelvényről, valaki mindig elkapja, de vajon milyen ízt fog érezni a McLaren szerelője ezek után?

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gondolataink témában
Szívesen látná Orbán Viktort köztársasági elnökként?
Szó sem lehet róla
Jobb lenne, mint miniszterelnökként
Teljesen hidegen hagy
Csak, ha nincs más elfogadható jelölt
Igen, alkalmas a posztra
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását