Kisebb motort kaphat a Ferrari Enzo utódja
A downsizing már nemcsak a tömeggyártók - mint a Fiat, Peugeot, Volkswagen - vezetőségének körében lett jelszó, hanem a Ferrarinál is. Az Enzo utódjának motorterében ezért 12 henger helyett lehet, hogy csak 8 duruzsol majd.
2007. november 30. péntek 11:14 - Hírextra
Manapság a környezetvédelem szótól hangos az autós szaksajtó is, és a trend alól az olyan sportkocsi márkák, mint a Ferrari sem vonhatják ki magukat. Az olasz cég persze nem engedhetné meg magának, hogy lassabb autókat kezdjen el gyártani, ezért a cég vezetése úgy döntött, hogy összekötik a kellemest a hasznossal, és a súlycsökkentéssel egyszerre mérsékelhetik a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást, nem mellesleg pedig az autóik vezethetősége is tovább javul majd.
A súly-, emisszió- és fogyasztáscsökkentést többek között a motor méretének csökkentésével szeretnék elérni, így nagy rá az esély, hogy a Ferrari Enzo utódját V12-es helyett egy duplaturbós V8-as hajtja majd. Ez egyébként nem lenne hagyomány nélküli a márkától, hiszen a legendás F40-est is hasonló erőforrás repítette, csak a tehetős vásárlók azóta inkább a V10-es illetve a V12-es motorokat részesítették előnyben. Az Autoweeknek nyilatkozó Ferrari technikai igazgató, Roberto Fedeli kifejtette, hogy ők már nem kívánnak részt venni a lóerő háborúban, a dinamizmus ugyanis tömeg/lóerő arány kérdése, és ők inkább az autóik tömegéből faragnának. Céljuk egy 1 tonnás sportkocsi megalkotása az FXX tömeg/lóerő arányával, ehhez pedig a legjobb lenne egy vadonatúj V8-as turbót kifejleszteniük.
Az Enzo utódja egyébként 2012-ben készül majd el, néhány technikai megoldást pedig az FXX-től örököl. A fejlesztés 1,5 év múlva indul, így ennyi idő áll rendelkezésükre a mérnököknek, hogy eldöntsék, milyen motort kívánnak a motortérbe építeni.
Forrás: A5.hu