Bár a brit kormány a kanyarban sincs a magyarhoz képest, ők is egyre többet költenek influenszerekre, hogy a közösségi médiában bemutassák kampányaikat.
A kikért adatok alapján 2024 óta összesen 215 influenszer dolgozik a brit kormánynak: 2024-ben a számuk még 89 volt, idén csatlakozott hozzájuk még 126 közösségi médiás szereplő - számolt be a The Guardian. A cél az, hogy a fiatalabbakat elérjék.
A legnagyobb összeget az Oktatási Minisztérium kölltötte el, amely 2024 óta 350 000 fontot fizetett: idén 53 influenszert vett igénybe, szemben az előző évi 26-tal. A sorban a Belügyminisztérium, az Igazságügyi Minisztérium, a Védelmi Minisztérium és a Munkaügyi és Nyugdíjügyi Minisztérium követi őket.
Egy év alatt 445 millió forintnak megfelelő összeget költöttek a minisztériumok maguk, illetve a munkájuk népszerűsítésére.
A Munkaügyi és Nyugdíjügyi Minisztérium idén 120 023 fontot költött nyolc influenszerre – tavaly még egy fontot sem – olyan kampányokra, amelyek állításuk szerint a lakosságot tájékoztatták a veszélyeztetett háztartások számára elérhető politikákról, szolgáltatásokról és segítségről.
Az Üzleti és Kereskedelmi Minisztérium 39 700 fontot költött 2025-ben közösségi média influenszerekre. Közöttük volt Bella Roberts, Krish Kara, Noah Brierley, Rotimi Merriman-Johnson (Mr. MoneyJar), Beth Fuller és Jasmine Shum.
Az Igazságügyi Minisztérium 2024 óta 12 közösségi média influenszert vett igénybe toborzási kampányok támogatására, hogy ösztönözze az embereket börtönőri, pártfogó felügyelői és bírói pozíciókra való jelentkezésre.


