2020. augusztus 6. - Berta, Bettina

Útmutató nyári sportoláshoz

A jó idő és főleg a nyári szabadságolások beköszöntével mindenki vágyik a szabadban való mozgásra, legyen az egy kis átmozgató szórakozás a strandon, vagy aktív nyaralásképpen valamely komolyabb sporttevékenység. Az alábbiakban megmutatjuk, hogy mire figyelj, ha a nyári melegben sportolásra adnád a fejed!
2020. július 22. szerda 08:34 - HírExtra

Evés - edzés

Nyáron nem csak mozgás terén vagyunk aktívabbak, hanem közösségi programok terén is, amelyek közül kiemelkednek a barátokkal töltött kellemes kerti partik. Ezek gyakran felborítják az év többi részében lelkiismeretesen tartott diétánkat. 

A családi nyaralások alkalmával szintén nehezen tudjuk tartani magunkat a sportos életmódhoz, így olyan mozgásformák után kell nézni, amelyek nem csak szórakoztatóak az egész család és a barátok számára is, de kalóriaégetésre is alkalmasak. 

Mire figyelj ha a napon edzel?

Ha a nyári időszakban sportolsz, vagy csak sokat tartózkodsz a szabadban, több dologra is kiemelten figyelni kell. Kánikulában délelőtt 11 és délután 3 között a legjobb árnyékban tartózkodni, de ezen az időszakon kívül is óvni kell a bőrt a nap káros sugaraitól. A megfelelő hidratálásról sem szabad megfeledkezni, ez igaz úszás, vagy búvárkodás esetére is. 

A folyadék semmiképpen se legyen cukros, vagy alkoholos, a legideálisabb a hideg víz nagy mennyiségben fogyasztva. A napszúrás megelőzésének másik fontos eszköze a megfelelő kalap, vagy sapka, amely megvédi fejünket a túlhevüléstől. Ha ezeket az intézkedéseket betartod, akkor garantáltan semmi sem ronthatja el a nyári vakációt!

Hány kalória égethető el egyes sportokkal?

Az alábbiakban megmutatjuk, hogy egy átlagos nő egy óra alatt hány kalóriát égethet el a különböző mozgásformák segítségével. Lassú tempójú futással 600-650, míg közepes tempójú biciklizéssel kb. 400 kalória égethető el ennyi idő alatt, de az érdekesség kedvéért nézzünk meg néhány tipikusan nyári mozgásformát is!

- A mostanában igen népszerű SUP-ok segítségével kényelmes tempóban kb. 400 kalória lapátolható össze, de ha gyorsabban lapátolsz, akár a duplája is sikerülhet.

- A klasszikus ülve történő evezéssel, vagy kajakozással egy kicsit kevesebb, 300-350 kalória égethető el.

- Jó program lehet a gyerekekkel görkorizni és az sem elhanyagolható, hogy akár több mint 500 kalóriától is megszabadulhatunk a segítségével.

- Ha nem csak a csapatsportokat szereted, de jó a labdaérzéked is, akkor van egy jó hírünk: strandröplabdával akár 550 kalória is kiizzadható, de a szintén igen szórakoztató frizbizéssel is elégethető ennek majdnem a fele.

- Talán kissé meglepő, hogy egy szörfös csupán kb. 200 kalóriát éget el a hullámok hátán, de búvárkodással ennek a duplája is a tenger fenekén hagyható.

- Az egyik legtöbbek által gyakorolt nyári mozgásformával, az úszással 350-400 kalóriától szabadulhatunk meg.

Sportolásra fel!

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sport témában
Kijutunk-e a labdarugó világbajnokságra?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását