2024. április 20. - Tivadar

A Déli Áramlat és a Nabucco nem versenytársak

A Déli Áramlat és a Nabucco nem versenytársak, a Nabucco balsikerei miatt nem Oroszországot kell vádolni: a két projekt célja teljesen eltérő, és a későbbiekben még akkor is gázhiány lesz, ha minden tervezett vezeték megépül.
2011. szeptember 16. péntek 19:14 - HírExtra
Oettinger egyebek mellett utalt arra, hogy Oroszország a Déli Áramlattal, vagy Asgabatra és Bakura gyakorolt politikai nyomással megpróbálhatja rábírni Európát, hogy tegyen le a Kaszpi-tenger menti és a Nabucco gázvezetékről.

Medvegyev ezt teljesen alaptalan feltételezésnek minősítette, amelyben nincs logika, mert - mutatott rá - a Déli Áramlat és a Nabucco nem konkurens projektek, mindkettőnek más és más a célja. "Mi a megkötött szerződések alapján szállított gáz útvonalát diverzifikáljuk, és ehhez megvan mindenünk: a gáz, a piac, a szerződések és a partnerek, akik pénteken írták alá a részvényesi szerződést. A projekt előtt nyitott az út. Mind a Déli, mind az Északi Áramlatban van, illetve lesz gáz, amelyet régi szerződések alapján szállítunk, és lesz új gáz" - mondta Medvegyev.
Hangsúlyozat: a Nabucco célja ezzel szemben a szállítások forrásainak a diverzifikálása, de ehhez természetesen gázra van szükség.

Hangsúlyozta azonban: az Északi és a Déli Áramlatot, az ukrajnai gázszállítási rendszert és a minden mást összeszámolva potenciálisan még mindig hiány várható Európában, ha tovább akar lépni az atomerőművek leállítása és a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése területén.
Közben szintén pénteken Viktor Janukovics ukrán államfő egy nemzetközi konferencián Jaltában javasolta, hogy a Déli Áramlat a Fekete-tenger helyett haladjon Ukrajnán át, a szárazföldön, ezzel 80 százalékkal csökkennének az építési költségei, amelyeknek kétharmadát a tengeri szakasz építése emészti fel.

Az Északi és a Déli Áramlat építésének egyik fő célja, hogy Oroszország Ukrajna elkerülésével tudjon gázt szállítani Európába, mivel jelenleg ott megy át a gázszállítások mintegy 80 százaléka, és Kijev többször megbízhatatlannak bizonyult, egészen odáig, hogy Ukrajna 2009 januárjában, amikor főleg ukrajnai belpolitikai okokból gázháborúba keveredett Moszkvával, leállította az Európának szóló szállításokat.

A Magyarországon is áthaladó Déli Áramlat építését 2013-ban szándékoznak megkezdeni, a vezeték üzembe helyezését 2015 végére tervezik. Végső kapacitása évi 63 milliárd köbméter lesz.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását