2024. május 11. - Ferenc

Állomásokat zár le a BKV

Szalagkorlátokkal zárja le még ebben a hónapban a 7E autóbusz Kelenföldi pályaudvari, valamint a 4-6-os villamos Moszkva téri, Móricz Zsigmond körtéri és Fehérvári úti végállomását a BKV a bliccelők elől; a lezárt területre csak érvényes jeggyel és bérlet
2008. szeptember 12. péntek 19:25 - Hírextra
A közlekedési társaság közleményében a fokozott felszíni ellenőrzést azzal indokolta, hogy a metróállomásokon tavasszal bevezetett hasonló rendszer jelentős bevétel-növekedést hozott; e vonalakon szinte minimálisra csökkent a bliccelők száma.

A 7E buszjárat Etele téri (Kelenföldi pályaudvari) végállomásánál szeptember 22-én jelennek meg először a szalagkorlátok, valamint a jegyellenőrzést segítő biztonsági őrök, míg a 4-6-os villamos végállomásain szeptember 29-én.

A BKV közlése szerint a szalagkorlátok felállítása ugyan nem jelent többletköltséget, ám emiatt "sokkal több" biztonsági őr teljesít majd szolgálatot. A zrt. szerint az ellenőrzés első napjaiban kisebb fennakadások, torlódások lehetnek az említett végállomásokon.

A cég azt ígéri, hogy a várt többletbevételt szolgáltatásai fejlesztésére kívánja fordítani.
A jegyellenőrök júniusig 200 ezer esetben kezdeményeztek pótdíjazást; munkájukra minden ötszázadik esetben érkezett panasz - közölte a BKV.

Ughy Attila (Fidesz) bizottsági elnök az MTI-nek elmondta, hogy hónapokkal ezelőtt személyes tájékoztatást kértek Balogh Zsolt és Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettesektől erről az ötletről, ehelyett azonban csak egy levelet kaptak, hogy szerintük városképileg nem lesz aggályos a kordonállítás. Az elnök leszögezte, hogy városképi ügyekben a szakbizottság, és nem a BKV az illetékes. Hozzátette, hogy emellett van egy olyan vetülete is a dolognak, hogy a kordonok közterületet zárnak le, foglalnak el. Ilyen esetben pedig még az egy négyzetméternyi területet használó virágárus is fizet, illetve engedélyre van szüksége.

Az elnök leszögezte, hogy "lejárt már az az idő, amikor a BKV vezetői összevissza ötletelgethettek, illetve azt csinálhattak, amit akartak".

Vitézy Dávid rámutatott, hogy ez a szakmailag értelmetlen és elfogadhatatlan "ostoba ötlet" nem hoz majd többletbevételt a BKV-nak. Arra viszont jó, hogy hiteltelenítse Kocsis István vezérigazgatónak bemutatkozásakor elmondott szavait, miszerint számára elsődleges az utasközpontúság. Ez az előző vezérigazgató közeli vezetőtársai által kitalált ötlet, amire még a balkáni országokban sincs példa, egyértelműen a fizető utasok bosszantását, vegzálását célozza, ezért a BKV új vezérigazgatójának vissza kellene ezt vonnia.

A szóvivő hangsúlyozta, bízik abban, hogy Kocsis István mielőbb vissza is vonja ezt az elhibázott döntést. Megjegyezte, hogy a felszínen szakmailag azért is értelmetlennek tartják ezt a megoldást, mivel aki bliccelni akar az elsétál a következő megállóig, s ott száll fel a járműre. A Moszkva tértől, ahol az első ilyen kordon lenne, alig 150 méter a Széna téri következő megálló, ahol már nem lenne kordon - fűzte hozzá.

A közlekedéssel foglalkozó civil szervezet szóvivője felhívta a figyelmet arra is, hogy igen ellentmondásos közleményeket ad ki a BKV a bliccelők számáról. A cég pénteki közleménye szerint júniusig 200 ezer esetben kezdeményeztek pótdíjazást. A BKV július 15-i közleménye viszont arról szól, hogy "lefülelték" idén a 300 ezredik bliccelőt. Vitézy Dávid azt reméli, hogy az új vezérigazgató e téren is rendet tesz, "megakadályozza azt, hogy hülyének nézzék az embereket." Komoly cégnél, komoly emberek ilyet nem csinálnak - jegyezte meg.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását