2024. április 29. - Péter

Demszky adjon választ a metróépítés körüli kérdésekre

Demszky Gábor főpolgármesternek kell választ adnia a 4-es metró építése körüli "közérdekű" kérdésekre, így például arra: ki és miért felelős az 537 milliárd forintos beruházás körül - hangoztatta a fővárosi Fidesz-KDNP frakciószövetség elnöke hétfőn Budap
2008. augusztus 25. hétfő 12:21 - Hírextra
Tarlós István újságírók előtt ismertette a szabad demokrata városvezetőnek írt nyílt levelét, melyben egyebek mellett arra vár választ, mennyi kötbért kell fizetnie a fővárosnak, ha a Fővám téri befejezetlen állomás előtt hosszabb időre meg kell állnia a fúrópajzsnak.

Ezzel összefüggésben "életszerűnek" és logikusnak mondta azt az újságírói vélekedést, amely szerint a főváros érdekében állhat a fúrás Szent Gellért téri megállítása, hiszen így a pajzsok később érnek el a Fővám térig, és így kevesebb kötbért kell fizetniük.

Tarlós István szerint a szabad demokrata városvezető, aki korábban a 4-es metrót "édes gyermekének" tekintette, most "előkelő idegenként" távol tartja magát a beruházás körüli problémáktól, és mások mellett Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettesre hárítja a felelősséget.

Az ellenzéki frakcióvezető azt mondta, hogy Demszky Gábor az "embereket felheccelve, érzelmeikre hatva belehajszolta" a várost egy olyan beruházásba, amelynek eredményeként az utasok az új metróval mindössze öt perccel hamarabb érhetnek a Kelenföldi pályaudvarról a Keleti pályaudvarra, mint busszal, ám ezért több mint 500 milliárd forintot kell fizetniük.

Tarlós István úgy látja, hogy a metróberuházáshoz remélt európai uniós támogatásnak volna helye sok más egyéb fővárosi feladat megoldásában, így például a BKV földfelszíni közlekedésének javításában, ez véleménye szerint ma gyakorlatilag kaotikus állapotú.

Az ellenzéki politikus arra is választ vár: mi a helyzet az új metrószerelvények gyártásával, illetve Demszky Gábor szerint finanszírozhat-e az Európai Unió olyan beruházást, amit már megkezdtek.
Demszky Gábor az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta: Tarlós István nem a budapestiek, hanem a hibázó kivitelező érdekeit védelmezi, hiszen nem a jogszerűséget és a biztonságot, hanem az időleges leállást sérelmezi. "Ráadásul ő is tudja, hogy a BAMCO kötbért követelhet, ha a Fővám térre előbb érkezik, mint ahogy a Hídépítő fogadni tudja a pajzsokat, ám a Gellért téren történtek miatt a DBR léphet fel többletköveteléssel" - tette hozzá.

Tarlós István kérdéseire előzetesen még annyit közölt: "Budapest érdeke az, hogy a metró jogszerűen és a fővárosiak biztonságát szavatolva épüljön meg, ezért a DBR szakemberei jogkövető módon jártak el, amikor hatósági engedélyhez kötötték az érintett átkötő alagút építését.

A Szent Gellért téren a BAMCO által engedély nélkül fúrt átkötő alagút ügyében a kivitelező cég köteles végrehajtani a Nemzeti Közlekedési Hatóság döntését, hiszen a mulasztást ő követte el".
A főpolgármester kiemelte, hogy a főváros vezetése csupán egyet akar: a kivitelezők az adófizetők pénzével takarékosan bánjanak, ám messzemenőkig jogszerűen és szakmailag a legalaposabban járjanak el.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását