Csúszik a 4-es metró építése
				Hónapokat, akár fél évet is csúszhat a 4-es metró Szent Gellért téri állomásának megépítése, mert az állomás nincs olyan műszaki állapotban, hogy a pajzsokat - az eredeti terveknek megfelelően - fogadhassa.
									
						
			2008. július 3. csütörtök 16:54 - Hírextra
			
			
			
			
			
			
		 
		
				A kivitelező Bamco konzorcium új eljárással gyorsította volna az állomás befejezését, de ezt a DBR Metró Projekt Igazgatóság elutasította, a kockázatra hivatkozva - közölte az igazgatóság csütörtökön az MTI-vel.
A Duna alatti és melletti építkezés a beruházás legtöbb veszéllyel járó pontja. Itt nem lehet teljesen kizárni a váratlan eseményeket, az omlásveszélyt. Így a Bamco gyorsító javaslatát elvetették és tartják magukat az eredeti tervekhez - olvasható a projekt igazgatóság közleményében.  
    Mint írták, a beruházás késéséért a felelősség a kivitelezőt terheli, mert nem készítette el időben az úgynevezett átkötő alagutat, amin keresztül haladna a két pajzs.
    Az átkötő alagút megépítéséhez még hozzá sem fogtak - tudta meg az MTI.
    A déli - az állomáshoz közelebbi - fúrópajzs a tervek szerint augusztus végén, szeptember elején érné el a szent Gellért teret - tájékoztatta az MTI-t az igazgatóság.
    Felhívták a figyelmet arra: a kialakult helyzet nem jelenti, hogy kitolódik a teljes beruházás véghatárideje, hiszen mindeközben folyamatosan épül a metró, épül az összes állomás, gyártják a szerelvényeket és tart az állomások belső beépítésének előkészítése.
    Jelenleg aktualizálják a projekt ütemtervét, ezzel várhatóan nyár végéig elkészülnek - áll a DBR közleményében.
							
Forrás: MTI