2024. május 5. - Györgyi

Sikeres volt a "torkoskodás"

Több mint 180 ezer ember ment el február 7-én, Torkos Csütörtökön, étterembe, kétszer annyian, mint tavaly - számoltak be a Magyar Turizmus Zrt. vezetői az akció eredményéról egy csütörtöki sajtótájékoztatón, amelyen mérleget vontak a Budapest Winter Inva
2008. március 13. csütörtök 16:06 - Hírextra

Először Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. igazgatótanácsának elnöke szólt a Budapest Winter Invasionről, amelyet éppen a tájékoztató helyszínén, a Kempinski szállodában indított el a ház akkori igazgatója, két és fél évvel ezelőtt.

A szállodai holtszezon kihasználása a célja az immár második éve meghirdetett "hármat fizet, négyet kap" alapon működő kedvezménynek, amelynek 20 ezer plusz vendégéjszaka eddig a gyümölcse.
A kampányra 45 millió forintot költöttek - nemcsak a Magyar Turizmus Zrt. hanem számos partnercég is, aki beszállt az akcióba, akár úgy is, hogy programokat hirdet a magyar fővárosba érkező külföldieknek. Szoros az együttműködés a Budapest Airporttal is.

Nem elsősorban az üzletembereknek szólt a Téli invázió - ezért is a 3-at fizet 4-et kap elv, hiszen ennyi ideig többnyire azok maradnak, akik inkább nézelődnének Európa egyik legszebb fővárosában. Sokan foglaltak interneten - több mint 140 ezren látogatták meg a kampány honlapját.

A február 7-i Torkos Csütörtök volt a másik témája a tájékoztatónak. A féláras akció osztatlan sikert aratott, elsősorban a belföldiek körében, de természetesen külföldiek is ugyanúgy igénybe vehették a kedvezményes szolgáltatást.

A mérleget Róna Iván, a Zrt. vezérigazgatója vonta meg. Egyértelműen örömre ad okot - hangsúlyozta - hogy a tavalyi 700-hoz képest 1100 vendéglátó hely csatlakozott az ötlethez és több mint 90 százalékuk már most jelezte, hogy jövőre is fog. (2009-ben február 26-án a következő Torkos Csütörtök.)

Ami a bevételeket illeti, azok az akcióban résztvevő vendéglátóhelyek több mint felénél jóval magasabbak voltak (a félár ellenére - vagy éppen azért), mint egy átlagos februári napon.
A nagy többség elégedett volt a kiszolgálással és az ételekkel. Olyannyira, hogy 92 százalékuk szeretne visszatérni az étterembe egy-két hónapon belül és 98 százalékuk ajánlaná a helyet barátainak.

A Zrt. felkért egy közvéleménykutató társaságot, hogy végezzen felmérést Budapesten és Miskolcon a vendégek körében. A 652 asztaltársaság megkérdezése után kiderült, hogy legtöbben családdal, barátokkal érkeztek torkoskodni, tehát nem elsősorban üzleti vacsorák céljára foglaltak asztalt.
Van köztük, aki naponta jár étterembe (9 százalék), hetente 24 százalék. A többség (41 százalék) 1-3 alkalommal engedheti meg, hogy ne otthon készüljön az ebéd vagy vacsora.

A vendéglőkben kikérdezettek 70 százaléka diplomás volt.

Annak érdekében, hogy a Torkos Csütörtök akció még sikeresebben tölthesse be küldetését, a Magyar Turizmus Zrt. a jövőben még nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a szabályok egyértelmű megfogalmazására, meghirdetésére és betartásának ellenőrzésére - olvasható a Zrt. közleményében.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását