2024. április 26. - Ervin

Járkáló hirdetőtáblák

Aki már járt Bangkokban tudja, milyen sok gigaméretű hirdetőtábla reklámozza a legkülönfélébb termékeket, ingatlanokat vagy hívja fel a figyelmet valamely közeledő kulturális eseményre. Bár komoly árbevételt jelent a városnak a mintegy 1700 óriásszerkezet
2008. március 3. hétfő 11:39 - Hírextra

E hirdetőtáblák nemcsak rontják a városképet, de veszélyt is jelentenek. Előfordult, hogy egy viharos erejű szél leszakított és elröpített darabokat egy-egy ilyen gigantikus szerkezetről, vagy egyszerűen rádöntötte a mellette lévő épületre. Több hirdetőfelület bőven meghaladja a maximálisan megengedett, 30 x 24 méteres méretet.

Míg a legtöbb reklámcég még csak gondolkodik, mit tegyen, ha majd valóban le kell bontani a reklámhordozóikat, addig Kiticsai Szridzsumroen, a "Hello Bangkok" vállalkozás ügyvezetője lépett és az előremenekülés stratégiáját választotta. Kétmilliárd baht (kb. 11,5 milliárd forint) értékben mozgó hirdetőtáblákat kezdett el működtetni: a 2 x 2,4 illetve 3 x 7 méteres táblákat két-háromméteres emelőszerkezettel ellátott teherautókra szerelve a főváros mindig más és más pontján állíttatja fel néhány órára. Összesen 700 ilyen mobil hirdetőkocsit helyezett üzembe a szemfüles vállalkozó.
A hatóságok, a bangkoki polgárok és persze a konkurencia árgus szemekkel figyeli a fejleményeket. A versenytársak egy új piaci szegmens létrejöttének lettek a tanúi és most azon tanakodnak, hogyan tudnának részt kihasítani maguknak ebből az újfajta piacból. Mivel azonban a "Hello Bangkok" egy joghézagot használ ki, hiszen az ilyen fajta reklámtevékenységre nincs semmilyen jogszabály, úgy tűnik egyelőre nem mernek belevágni. Szakértők nagyon érdekesnek találják az újítást. A reklámozó könnyen utánamehet a célcsoportjának, hiszen a hirdetés bármikor és könnyedén változtathat helyet. Ez nagyfokú rugalmasságot és egyben jelentős hatékonyságot tesz lehetővé.

A végleges siker azonban még korántsem biztos. Sok autós arra panaszkodik, hogy a leállított teherautók gyakran tilosban parkolnak és zavarják a város amúgy is nehezen mozgó forgalmát. Szridzsumroen úr szerint eddig még alig hozott nyereséget az új hirdetési médium, de az év második negyedére már jelentősebb plusszal számol. Hírek szerint az eddigi mérsékelt nyereség oka részben egyes hirdetők, mint például a Toyota Motors szerződésbontása. Ők az autósok felháborodása miatti imázsvesztéstől tartva nem mernek tovább hirdetni a mozgó táblákkal. A közlekedési rendőrség által kiállított büntetőcédulák tömege valószínűleg szintén nem növeli a "Hello Bangkok" profitját.
Tavalyi adat alapján a thaiföldi reklámpiac 92 milliárd bahtot (kb. 531 milliárd Ft) tett ki, aminek mintegy 4%-a volt a kültéri hirdetés.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Mit várhatunk Joe Biden elnökségétől?
Visszatér a józan ész a Fehér Házba
Újra jön a neoliberalizmus
Semmi nem változik
Biden megbuktatja az európai féldemokráciákat
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását