2024. április 19. - Emma

Fizessenek az autósok!

A parkolási díjfizetést ki kellene terjeszteni a főváros egész területére; a közösségi terek pedig ne parkolók legyenek, hanem kapják vissza eredeti szerepüket - hangoztatta a Levegő Munkacsoport (LM) elnöke pénteken egy budapesti rendezvényen.
2007. december 7. péntek 12:49 - Hírextra

Lukács András a Parkolás és környezetvédelem Budapesten című szakmai konferencián a zöldszervezet álláspontját ismertetve úgy vélte, a parkolás ma "túlságosan olcsó" a fővárosban. Mint mondta, a helyben lakóknak is fizetniük kellene, ha a házuk előtti közterületen parkolnak, ám ők kedvezményes díjat kaphatnának.

A civil szervezet szerint átláthatóbbá kellene tenni a parkolási rendszert és nyilvánossá tenni a díjakat beszedő cégekkel kötött szerződéseket. A bevételek pedig közösségi célokat kell, hogy szolgáljanak, így azokat a tömegközlekedés fejlesztésére kellene fordítani, ahogy teszik azt például külföldön, New Yorkban, Londonban, vagy belföldön, Debrecenben és Szegeden.

Utalt arra is, hogy a BKV viteldíjai az elmúlt években jelentősen emelkedtek, eközben azonban a parkolási díjak alig nőttek.

A parkolás nem közszolgáltatás, így a mélygarázsok sem épülhetnek közpénzekből - szögezte le, majd úgy vélte: tisztázni kellene az önkormányzatok viszonyát is a parkolás kérdéséhez. A szakember arra figyelmeztetett, hogy a közösségi terek szinte teljesen eltűntek a parkoló autók miatt, és a zöldterületek aránya is csökkent.

Lukács András szerint a közterületi parkolóhelyek számát annyival kellene csökkenteni, ahány mélygarázsos parkolóhely épül egy adott körzetben.

Közölte, a munkacsoport szerint szükséges a P+R parkolók további építése a naponta 300 ezer Budapestre érkező autó miatt, ám mint mondta, ezeknek akkor van értelme, ha át lehet szállni tömegközlekedési járművekre.

Kiss Károly, a szervezet szakértői testületének elnöke arra figyelmeztetett, hogy hiába épülnek a városban újabb mélygarázsok, a kereslet szinte végtelen a parkolóhelyek iránt. Ezért, mint fogalmazott, a cél a kereslet szűkítése kell, hogy legyen.

A problémák között említette, hogy a közterületi parkolók önkormányzati tulajdonban vannak, ezért a helyhatóságok azt közszolgáltatásnak tekintik.

Több felszólaló a konferencián ezzel összefüggésben úgy vélekedett, hogy több kerület "kampányszerű" politikai célokra használja a parkolási engedélyek kiadását a helyiek számára.
Gyarmati Zoltán, a fővárosi önkormányzat 100 százalékos tulajdonában álló Parking kft igazgatója azt közölte: egyetért azzal, hogy a felszíni parkolók számát annyival csökkentsék, ahány új mélygarázshelyet építenek.

Egyetértett a díjemelés szükségességével is, de mint mondta, nem ebben a rendszerben. Utalt arra, hogy a főváros egyes belső övezeteiben január 1-jével tízszeresére emelik a behajtási díjak összegét egyes teherautóknál.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását