2024. március 28. - Gedeon, Johanna

Schumacher szerdán is a leggyorsabb maradt

Bár Felipe Massa is pályán volt, Michael Schumacher a tabella élén zárta kétnapos tesztjét a Ferrarival Barcelonában, ahol a német veterán legközelebbi ellenfele a mclarenes Pedro de la Rosa volt.
2007. november 15. csütörtök 10:59 - Hírextra
Noha szerdán már Felipe Massa is csatlakozott a Ferrarihoz, Michael Schumacher maradt a tabella éllovasa a barcelonai teszt második napján.

Kedden a német közel egyéves kihagyás ült vissza F1-es autó volánjához, most mégis 1:21.489-re szorította a teszt legjobb köridejét, 0.368 másodperccel megelőzve a McLaren tesztpilótáját, Pedro de la Rosát.

A másik F2007-et vezető Massa lemaradása már közel hat tizedre rúgott, miközben a páros a Ferrari új alkatrészekeit - elsősorban a standard motorvezérlő elektronikát (ECU) - tesztelte. Ugyanez állt a többi csapat programjának homlokterében is, de a vezetési segédeszközöket, köztük a kipörgésgátlót azok is kikapcsolták, akik még az idei elektronikával köröztek.

A McLaren ismét két tesztpilótáját küldte pályára, közülök de la Rosa a 2., Gary Paffett pedig az 5. legjobb időt könyvelhette el. Közvetlenül előtte az egyetlen Renault-t vezető Heikki Kovalainen zárt, akinek munkája a 2008-as fékek tesztelése mellett az új ECU-hoz szükséges procedúrák begyakorlására összpontosult.

A Williams versenyzői biztató időeredményekkel folytatták a gyakorlást: Nico Rosberg a 6., Kazuki Nakajima pedig a 9. legjobb köridőnek örvendhetett, miközben a McLaren Electronics Systems és a Microsoft közös fejlesztésű ECU-ját nyüstölték.

A Red Bullnál David Coulthard és a frissen igazolt tesztpilóta, Karun Chandhok osztoztak a feladatokon: míg a 7. helyen végző skót veterán új mechanikai és aero-alkatrészekről gyűjtött az adatokat, addig a GP2-ből érkező indiai a 2008-as elektronikát tesztelte.

A Toro Rossónál Sebastian Vettel kezdett az új ECU-val felszerelt autóban, míg Sébastien Bourdais-nak az idei elektronika jutott kikapcsolt segédeszközökkel. Délben a két versenyző autót cserélt, hogy a francia kipróbálhassa az új felfüggesztést, majd visszaültek eredeti gépükbe, hogy Bourdais új aero-elemeket, Vettel pedig fékbetét-anyagokat teszteljen. A jobb köridőt a 11. helyen záró német érte el.

A Honda Jenson Buttonnal folytatta a tesztelést, és míg az angol a hibrid autóval rótta a köröket, a GP2 olasz sztárja, Luca Filippi egy RA107-essel gyakorolt egy tesztpilótai állás reményében. A testvércsapat Super Aguri ismét Anthony Davidsont küldte pályára egy SA07B-re keresztelt, de az idei Hondára emlékeztető autóban.

A Toyota újabb peches napon van túl, ugyanis mind a 2008-as alkatrészekkel kísérletező Jarno Trulli, mint pedig az új ECU-val köröző Franck Montagny időt vesztett egy-egy megpördülés miatt, ráadásul a francia tesztpilóta az autója hátsó részét is megrongálta a 13-as kanyar gumifalában. A csapat beszámolója szerint ráadásul az új elektronika tesztelése enélkül is nyögvenyelősen ment.

A Spykerből átvedlett Force India három pilótát is harcba küldött. A 2008-as szerződéssel rendelkező Adrian Sutil mellett a másik ülésre pályázó Christian Klien és Tonio Liuzzi kapott szerepet. Az osztrák délelőtt, az olasz délután ült a volán mögé, és előbbi Sutilnál is jobb köridőt ért el a mezőny leglassabb autójával.
Forrás: A5.hu
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sport témában
Kijutunk-e a labdarugó világbajnokságra?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását