2024. április 28. - Valéria

Schumacher visszatért Barcelonában

Közel egyéves kihagyás után Michael Schumacher a legjobb köridővel tért vissza a Ferrari volánja mögé a barcelonai teszt nyitónapján. A hétszeres világbajnok Luca Badoert és Pedro de la Rosát előzte meg.
2007. november 14. szerda 14:02 - Hírextra
Három héttel a 2007-es évadzáró után a csapatok Barcelonában megkezdték a felkészülést a 2008-as szezonra, a reflektorfény azonban olyasvalakire irányult, aki nem lesz a rajtrácson márciusban.

A legjobb köridőt ugyanis az egy éve visszavonuló Michael Schumacher érte el, aki két tesztnap erejéig tért vissza a Ferrari pilótafülkéjébe.

A hétszeres világbajnok a 2006-os Brazil Nagydíj óta először vezetett F1-es autót - leszámítva néhány fioranói parádékört októberben -, de már első köreiben látszott, hogy gyorsasága mit sem kopott, amióta szögre akasztotta bukósisakját.

Ez David Coulthardnak is feltűnt, aki az autosport.com beszámolója szerint ekképp viccelődött egykori riválisáról: "Van a pályán egy srác, akit Michaelnek hívnak. Úgy tűnik, egész tehetséges. Biztosan eljut az F1-ig."

Az összesen 63 kört teljesítő Schumacher végül 0.215 másodperccel a másik F2007-et vezető Luca Badoer tesztpilóta előtt, a tabella élén végzett. A páros programja néhány új alkatrész tesztelése mellett az elektronikára koncentrált, akárcsak a mezőny túlnyomó többségéé.

Jövőre ugyanis egységes motorvezérlő egység (ECU) kerül bevezetésre a Forma-1-ben, ami az eddigi rendszerekkel ellentétben nem tartalmaz vezetést segítő segédeszközöket, például kipörgésgátlót. Az elektronikát a pályázaton kiválasztott McLaren Electronic Systems és a Microsoft szállítja a csapatoknak.

A McLaren két tesztpilótájára, Pedro de la Rosára és Gary Paffettre bízta az ECU nyüstölését, s közülük a spanyol érte el a jobb eredményt: a Ferrarik mögé felsorakozva harmadik lett. Mögötte a Renault egyelőre szerződés nélküli versenyzője, a tabellát sokáig vezető Heikki Kovalainen zárt, aki élvezte a vezetést a kipörgésgátló nélkül.

"Brazília óta nem ültem autóba, aminek már jó néhány hete, így reggel eleve izgatott voltam. Meg kell, hogy mondjam, nagyszerű volt segédeszközök nélkül vezetni. Nagyon oda kell figyelni a gázadásra, a gumikopásra, de mindez jó móka" - mesélte este a finn.

A Renault-val szemben a BMW-Sauber és a Williams két-két versenyzővel képviseltette magát. Előbbi csapatnál az 5. helyen végző Robert Kubica, utóbbinál a nemrég szerződtetett, és hetedikként végző Kazuki Nakajima bizonyult gyorsabbnak az új elektronikával.

Az ugyancsak két autóval tesztelő Red Bull esetében csak a debütáló indiai tesztpilóta, Karun Chandhok kapta meg a 2008-as ECU-t, a 8. helyen záró David Coulthard még az idei elektronikával tesztelt néhány új alkatrészt. Igaz, a kipörgésgátlót és a motorfékszabályzót a skót autójában is kikapcsolták.

A Toyotának nem ment zökkenőmentesen az új ECU első bevetése. Franck Montagny autóján hosszú ideig dolgoztak a technikusok délelőtt, mire munkára fogták az alkatrészt, de később a francia már zavartalanul róhatta a köröket. A 2008-as újításokat tesztelő Jarno Trulli pocsék napon van túl, reggel ugyanis láz gyötörte, estefelé pedig megállt a motorja.

Első tesztnapját teljesítette a Toro Rosso versenyzőjeként Sébastien Bourdais, aki már három alkalommal vezette az olasz kiscsapat autóját. A francia idei elektronikával, de kikapcsolt segédeszközökkel vezetett. Délelőtt több műszaki hiba is akadályozta, így 0.145 másodperccel lassabbnak bizonyult a 2008-as ECU-t használó, 13. helyen végző Sebastian Vettelnél.

A Honda egy RA107-essel és egy hibrid autóval kezdte a gyakorlást. Előbbit az első F1-es kilométereit rovó GP2-pilóta, Andreas Zuber, utóbbit James Rossiter vezette - a 14., illetve a 17. pozícióba. Közéjük ékelődött be a testvércsapat Super Aguri versenyzője, Anthony Davidson egy hibrid autóval, ami megfigyelők szerint leginkább az idei Hondára hajazott.

A tabella végén a debütáló Force India autó végeztek. A Spykerből átvedlett istálló Giedo van der Gardét és a versenyzőülésre pályázó Roldan Rodriguezt dobta a mélyvízbe az új, fehér-bordó festést kapó autókban, amely a legközelebbi riválistól is egy másodperccel lassabb volt.
Forrás: A5.hu
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sport témában
Kijutunk-e a labdarugó világbajnokságra?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását