2024. március 29. - Auguszta

Súlyos légi bajok

Az elmúlt évtized alatt "súlyosabbá" váltak a légiutasok, akik ráadásul több poggyászt visznek a magukkal, s mindez negatívan hat a repülésbiztonságra - állítják a SAS skandináv légitársaság szakemberei.
2007. október 30. kedd 08:59 - Hírextra

Egy évtizede állapították meg az európai légiközlekedés biztonságáért felelős szervek, hogy egy átlagos férfi utas ruházattal és kézipoggyásszal együtt körülbelül 88 kilogramm terhet jelent a fedélzeten, míg a hölgyek esetében az érték nem haladta meg a 70 kilogrammot - olvasható a NEWSru című orosz hírportálon.

A SAS légitársaság most próbaméréseket végzett és kiderült, hogy az utasok átlagosan három kilogrammal többet nyomnak, s a kézipoggyászuk is több. Ez pedig összességében egy-egy járat esetében egytonnás különbséget eredményez a normatíva és a tényleges súly között.

A terebélyesebb utasok kényelmetlenebbül utaznak, ám a fő baj az, hogy a "túlsúlyos" repülőgépek több üzemanyagot fogyasztanak, hosszabb a felszállás előtti nekifutás, illetve leszálláskor megnő a féktávolság, s mindezek tetejébe csökken a levegőben a gép stabilitása.

A SAS légitársaság most egy széleskörű vizsgálatot tervez, amelynek keretében 20 ezer légiutas súlyát tervezi lemérni, s reméli, hogy más európai légitársaság is követi a példáját, hogy a vizsgálat nyomán pontosabb, a mai igényeknek megfelelő repülésbiztonsági szabványokat fogadjanak el.

Forrás: FH
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását