2022. október 1. - Malvin

Pert vesztett az ÁPV Zrt.

Moskovits Ákos a Manager Magazin volt újságírója pert indított az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. ellen, mivel az megtagadta a Mátrai Erőmű és a Dunamenti Erőmű privatizációs szerződéseinek a kiadását.
2007. október 4. csütörtök 07:30 - Tálos Lőrinc

Moskovits a keresetet azután nyújtotta be, hogy az ÁPV üzleti titokra hivatkozva megtagadta a dokumentáció átadását, annak ellenére, hogy a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény az állami feladatot ellátó szervezeteknek az állami vagyon kezelésével, az erre kötött szerződésekkel kapcsolatos adatokat mindenki részére hozzáférhetővé kell tenniük. Ahogy az újságíró képviseletét ellátó Schiffer András (TASZ) a hirextra.hu-nak elmondta, a kért információkhoz való hozzáférés alkotmányos alapjog, az állami szerveknek kérésre mindenképpen, és egyes esetekben anélkül is nyilvánossá kell tenniük.

A Bokros-csomag idején lezajlott – és jelentős állami bevételeket hozó – energetikai magánosítás szerződéseihez több esetben csatoltak „titkos kitételeket”. Az ügy az után kezdte érdekelni a Manager Magazint, hogy Magyari Péter portrét készített Kocsis Istvánról, aki a szerződést kötötte a Mátrai Hőerőmű esetében. Az Orbán kormány alatt már parlamenti albizottság vizsgálta a titkos kitételeket, az itt meghallgatott Kocsis ekkor már a vásárló RWE alkalmazottja volt. A Manager Magazin álláspontja szerint: „Ha a piacgazdaság és a tiszta verseny elveivel ellentétes módon a magyar állam képviselője szerződéses kötelezettséget vállal a vevő felé, hogy egy még ki sem írt tenderen az majd később nyer, olyan közügy, amelyről az adófizetőknek joguk van tudni.”

Kóka és az áfacsalás
A Manager Magazin májusi számában azt írta: „Íme a legvérlázítóbb történet, amelyet az ügyeskedéssel kapcsolatban hallottunk az utóbbi időben. Vezető kormánypárti politikus kvázi magánrendezvényre kibérel egy éttermet. Amikor a tulajdonos bemondja a rendezvény áfával együtt értendő bruttó árát, akkor a politikus asszisztense még csak kicsit se zavartan közli: ez a nagy formátumú európai politikus inkább zsebbe fizetne, hiszen ez a magánpénze, nem a hivatali büdzséből megy. Az összeget azért egy olyan borítékban adja át szemérmesen, amelyen a kormányzat egyik intézményének logója látható.” Forrás: www.managermagazin.hu

június 8. A hvg.hu tudomása szerint a „vezető kormánypárti politikus kvázi magánrendezvénye” Kóka János pártelnökké választása utáni ünnepséget takarja. Dávid Ibolya a Napkeltében közli, hogy az MDF hétfőn azonnali kérdésben fordul a kormányhoz, nevezze meg a cikkben említett politikust. Az étterem ellen indított APEH vizsgálat ügyében politikai rendőrséget és Kádár-rendszert emleget, és közli: ez ügyben Veres János pénzügyminiszterhez fordulnak.

június 9. Kóka János bemutat egy számlát, ami állítása szerint a pártelnőkké választása utáni buli után készült a Colombus Pubban, kisebb szépséghiba, hogy a dátum március 31. hajnal, ami arra utal, hogy a választás előtt (március 30. éjjel) lezajlott rendezvényt takar.

június 13. Herényi Károly a Napkelte adásában összefüggést sejtet a Manager Magazin szerkesztőségének lemondása és számla-ügy között. A hirextra.hu információi szerint a lapot megvásárló Axel Springer gazdasági célból vált meg az újságírói gárdától. A Világgazdaságból és a Manager Magazin német kiadásából átvett cikkekkel alacsonyabb költségekkel lehet előállítani az újságot. Mong Attila volt főszerkesztő szerint a Kóka által bemutatott számla más helyről és időről szól, mint az az általuk közölt eset. A miniszter és a szórakozóhely nevét „forrásaik védelmében” továbbra sem árulja el.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását