2024. május 1. - Munka Ünnepe , Fülöp, Jakab

Fontosabb a minőség

A magyar fogyasztóknak az élelmiszerekkel szembeni első és legfontosabb elvárása a jó minőség - ez derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Étkezési szokások felmérésének 2007. évi adataiból.
2007. szeptember 19. szerda 16:31 - Hírextra

A GfK Hungária kétévente készíti el Étkezési Szokások felmérését, amelyben a kutatók - egyebek mellett - azt vizsgálják, milyen szempontokat mérlegelnek a magyar vásárlók az egyes üzletekben élelmiszervásárlás során.

A kutatók által felsorolt 14 szempontot 1 és 5 közötti skálán értékelhették a megkérdezettek, ahol az osztályzatok két végpontja az "egyáltalán nem fontos" és a "nagyon fontos" minősítés volt.
A felmérés szerint a magyar fogyasztók számára élelmiszervásárláskor legfőbb kritérium a kiszemelt áru jó minősége. A válaszadók értékelése alapján ez a kategória 4,6-os átlagot ért el.

A megkérdezettek - kortól és nemtől függetlenül - manapság már nem feltétlenül az olcsóságot (átlag: 3,6) részesítik előnyben, sokkal fontosabb kritérium számukra - a két évvel ezelőttiekhez hasonlóan - az, hogy a megvásárolni kívánt élelmiszer ára és minősége összhangban legyen, vagyis a termék "megérje az árát" (átlag: 4,4).

A magyar vásárlók - a férfiak és nők egyaránt és azonos mértékben - figyelnek az áruk eredetére is: a kutatási eredmények szerint élelmiszervásárláskor a korábbiaknál tudatosabban keresik a magyar eredetű áruféleségeket.

Az egészségtudatosság jegyében közel azonos mértékben tartják szem előtt a válaszadók, hogy a megvásárolt élelmiszerek "tartósítószer nélküliek" (átlag: 3,5), "mesterséges ízesítőanyagok nélküliek" (átlag: 3,6) és "mesterséges színezék nélküliek" (átlag: 3,5) legyenek.

Az alacsony zsírtartalom, alacsony kalóriatartalom és az alacsony szénhidrát-tartalom ugyanakkor a kevésbé fontos szempontok közé sorolódott. Mi több, mindhárom szempont jelentősége csökkent a két évvel ezelőttiekhez képest, ezekre a kritériumokra tehát kevesebben figyelnek oda.

Megállapítható ugyanakkor, hogy ez a hat szempont az, amely a nemek szerint leginkább megosztja a válaszadókat - az alakjukkal, megjelenésükkel talán többet foglalkozó hölgyek részéről ezek a kritériumok lényegesen nagyobb odafigyelésre számíthatnak, mint a férfiaknál.

Az, hogy egy termék bio minőségű legyen, szintén nagyobb arányban a nők elvárása, de az ő részükről is a fontossági sorrend hátulsó traktusába szorult ez a szempont.

A válaszadók a csomagolásnál nem a külcsínt tartották fontosnak, hanem azt, hogy környezetbarát anyag borítja-e a terméket: a környezetet nem károsító csomagolás a fontossági listán 3,1-es átlagot ért el, míg a vonzóság csupán 2,6 pontot kapott.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását