Már fúrják a 4-es metrót
A kelenföldi indítóaknában kedden délelőtt megkezdődött a 4-es metró Keleti pályaudvarig tartó, 7,2 kilométeres szakaszának előreláthatóan három évig tartó fúrása; a munkálatok az eredeti határidőhöz képest több mint féléves késéssel indultak el.
2007. április 3. kedd 12:15 - Hírextra
Elindult a 4-es metró alagútját fúró pajzs a fővárosi Etele téren, kedden délelőtt negyed 12-kor. A két fúrópajzs közül most az északit indította el Demszky Gábor főpolgármester, Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és a kivitelező cég képviselője. A déli pajzs három hét múlva, ugyaninnen indul. A pajzsok a tervek szerint két év alatt érnek el a Baross térre, addig több mint 7 kilométer alagutat kell fúrniuk.
A több mint 6 méter átmérőjű és 113 méter hosszú pajzs elindítása előtt Demszky Gábor főpolgármester a következő 3 évre csak "problémákat, port, zajt és közlekedési dugót" ígért a fővárosiaknak. A főpolgármester ugyanakkor azt mondta: a budapestiek az új metró átadásával évente 10 millió órát spórolhatnak meg. Hozzátette: örül, hogy a szavak után a tettek következnek.
A tervek szerint a fúrópajzs, amely naponta 6-19 métert halad előre, szeptember 23-án éri el első állomását, a Tétényi utat. A másik pajzs indítása 3 hét múlva várható. A pajzsoknak a következő 2 esztendőben több, mint 7 kilométert kell megtenniük, amíg elérnek a Keleti pályaudvarhoz. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes az indítási ünnepségen elmondta, hogy a közvéleményt negyedévente fogják tájékoztatni a metróépítés előrehaladásáról.
A két alagutat a kerület két jeles személyiségéről nevezték el: az északi alagutat Némethné Jánosi Zsuzsa vívóról Zsuzsának, a déli alagutat pedig a kerület egyik legidősebb tanára, Román Éva után, Évának keresztelték el. Az ünnepség végén a két fúrópajzsot egy-egy pezsgősüveggel avatták fel a névadók.Demszky Gábor a fúvószenekarral, alagútszenteléssel, több száz érdeklődővel, nagyszámú biztonsági emberrel körített ünnepségen kijelentette, hogy "Budapest közönsége ma végre látja az alagút végét". A főpolgármester közölte: 2010-ig nem ígérhet mást, mint közlekedési dugókat, port, zajt, problémákat, ezek a jelenségek ugyanis elkerülhetetlen velejárói egy metróépítésnek.
Forrás: MTI/Független Hírügynökség