2024. október 5. - Aurél
Küldő neve: Címzett neve:
Küldő e-mail: Címzett e-mail:
Üzenet (opcionális):

Hajnalban indul a sztrájk

Hétfőn hajnali három órától folytatódik a határozatlan idejű vasutassztrájk a MÁV teljes vonalán, a munkabeszüntetés idejére a Volánbusz és a BKV elfogadja a vasúti bérleteket.
2008. február 3. vasárnap 19:26 - Hírextra

Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke vasárnap Budapesten közölte: a szakszervezet elnöksége azért döntött ismét a munkabeszüntetés mellett, mert a VDSZSZ előzőleg eredménytelen egyeztetést folytatott az érdekképviselet bérköveteléséről a MÁV Zrt.-vel és a MÁV-START Zrt.-vel.

A VDSZSZ a MÁV Zrt.-vel hétfőn 11 órakor, a személyszállító céggel pedig 16 órakor folytatja a tárgyalást.

A VDSZSZ azt követeli a munkáltatóktól, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a Máv Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalékos többletbérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozóinak - a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV Gépészet Zrt. munkavállalóinak.

A VDSZSZ elnöke kiemelte: azt javasolták, hogy állapodjanak meg a minimális vasúti szolgáltatásban, ami azt jelentette volna, hogy reggel 8 és 10 óra, valamint 17 és 19 óra között 360-450 vonat közlekedett volna naponta. A MÁV vezetése azonban ragaszkodott ahhoz, hogy a nemzetközi vonatok is közlekedjenek, ami naponta mintegy 2.000 vonat közlekedését jelentette volna, ám ez a VDSZSZ számára elfogadhatatlan volt.

Bertók Judit, a VDSZSZ vezető jogtanácsosa cáfolta a MÁV jogi szakértőjének azt a közlését, miszerint a társaságoknál van érvényes kollektív szerződés és bérmegállapodás 2008-ra. Bertók Judit véleménye szerint a 2007. december 28-án aláírt kollektív szerződés jogszerűtlen, mert azt a VDSZSZ nem írta alá. Álláspontja szerint a kollektív szerződés csak akkor lenne jogszerű, ha azt minden reprezentatív szakszervezet aláírta volna.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója a vasárnapi sajtótájékoztatóján kifejtette: a privatizációs törvény nem teszi lehetővé a más társaságokban dolgozók számára a kedvezményes tulajdonszerzést, így azt csak a Cargo dolgozóinak ajánlották fel a részvények 5 százaléka erejéig.
A MÁV-társaságoknál bejegyezett 15 szakszervezet közül egyedül a VDSZSZ állt elő "irreális követelésekkel", és folytat sztrájkot - mondta a vezérigazgató, hozzátéve, hogy a MÁV 6,9 százalékos bérfejlesztési ajánlata megfelel az Országos Érdekegyeztető Tanács ajánlásának.

A szakszervezet követelései alátámasztására február 1-jén hajnali három órakor kezdett határozatlan idejű munkabeszüntetésbe, amelyet déli 12 órakor felfüggesztett.

A MÁV-START vasárnap megállapodott írásban a budapesti székhelyű Volánbusz társasággal, illetve szóban a Budapesti Közlekedési Vállalattal (BKV), hogy hétfőtől, a vasutassztrájk idején a budapesti régióban járataikon elfogadják az érvényes dolgozói és tanuló vasúti bérletet - mondta Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

Hozzátette: ha tartós marad a sztrájk, akkor ha kell, pótszolgáltatást rendelnek a Budapesti Közlekedési Vállalattól, illetve a Volánbusz Zrt.-től, illetve a többi személyszállító Volán-társasággal hétfőn kezdődnek a tárgyalások helyi szinten a vasúti bérlet elfogadásáról, továbbá arról, hogy esetleg autóbuszokat állítsanak be a vonatok helyett.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását