Kiből lesz jó vendéglátós?
Erre a kérdésre nagyon sokan szeretnék tudni a pontos választ akkor, amikor a weblink hivatkozás alatt lévő oldalon álmaik állását keresik. Fontos, hogy mindenki tudja, hogy az élet bármely területén csak akkor tudunk igazán sikeresek lenni, ha azt amit csinálunk, teljes odaadással végezzük. A vendéglátós szakmákra ez kifejezetten igaz: csak érzi benne jól magát, aki valóban szereti az embereket és vérbeli házigazdaként viselkedik.
A vendéglátásba olyan munkaerő kell, aki bírja a strapát: az egész napon át tartó talpalás fizikailag teszi próbára, az emberekkel való foglalkozás pedig mentálisan fárasztó. Plusz az sem mellékes, hogy a vendéglátózás bizony a hosszú műszakokról és az átdolgozott ünnepnapokról szól. A nehézségekért azonban cserébe egy nagyon változatos munkát kaphatunk, hiszen nincs két egyforma nap.
Legyünk kedvesek, még a nap végén is
Egy vendéglátós mindig barátságos és kedves. Igen. Akkor is, amikor éppen semmi oka nincs rá. Ez nem mindenkinek megy könnyedén, az arckifejezésünk, testbeszédünk sok mindent elárul a vendégekhez való hozzáállásunkról. Fáradtak vagyunk egy hosszú nap végén? Ez bizony magánügy – a vendégekkel akkor is ugyanolyan kedvesnek kell lennünk, mintha teli lennénk energiával.
Ahhoz is hozzá kell szoknunk, hogy a vendéglátásban amikor másoknak ünnep- vagy pihenőnap van, nekünk akkor is dolgoznunk kell. Meg kell teremtenünk az ő kényelmüket… de ez nem baj, hiszen ezzel keressük meg a mi pihenésünk majdani alapjait.
Mire figyeljen az, aki a vendéglátást választja?
Nagyon lényeges a jó megjelenés, a mindig rendezett és ápolt külső, a makulátlan tisztaságú öltözék. Fontos a nyelvtudás is – fogalmazhatunk úgy is, hogy ez az a szakma, ahol valóban nélkülözhetetlen. Az angol nyelv eleve alapnak számít, de csak az előnyünkre válhat, ha több nyelvet is ismerünk legalább alapfokon.
Amennyiben belefér az időnkbe, bátran beszélgessünk a külföldi vendégekkel!
Lesznek hajtós műszakok
A vendéglátás területén az éjszakai műszak megszokott. Minden nap új helyzeteket hozhat, és új szituációkat élhetünk meg általuk, ami nem teszi olyan monotonná a munkavégzést hosszú idő után sem, mint mondjuk amit egy gyárban, szalag mellett dolgozva élnénk át.
A vendéglátós szakmát csak az tudja hosszan csinálni, aki szívvel és lélekkel belead mindent, ellenkező esetben nem működik a rendszer. Ha ügyesen bánunk a vendégekkel, ők is pozitívan viszonyulnak hozzánk, szívesen térnek majd vissza. Ez egy olyan körforgást hoz létre, ami sikeressé tesz bennünket a szakmánkban.
Annak érdekében, hogy jó munkaerővé váljunk nem elég a száraz üzleti oldalát megfogni a vendéglátásnak. Ez egy olyan hivatás ugyanis amelyhez elengedhetetlen az elkötelezettség és a tudásszomj, és a szakma alapos ismerete.