Viszont a jogszabályi környezet változik, a SocialWings Facebook hirdetéskezelés szolgáltatását is érintő új szabályozás lép hamarosan életbe az Európai Unióban, mely szerint a felhasználóknak lehetőséget kell biztosítani, hogy a rendszer által lekövethetetlenül használhassák a felületet.
Ez praktikusan azt jelenti, hogy a Youtube-ról már ismert módon, előfizetés fejében teljesen reklámmentesen lehet használni a platformot. Tehát nem jelenhet meg reklám sem a feedben, sem a sztorikban.
Amit az előfizetésről tudunk
A Meta az új jogszabályra reagálva harangozta be az új, előfizetéses konstrukciót Európában, de fontos hangsúlyozni, hogy ez csak egy opció lesz, nem köteleznek rá senkit. A szokott módon továbbra is ingyenesen használható mind a Facebook, mind az Instagram.
Az előfizetéssel előreláthatóan arra is módot kapunk, hogy csak az általunk választott személyes adatainkat osszuk meg a rendszerrel, és azt is szabályozhatjuk, hogy milyen mértékben követheti a platformon belüli és kívüli tevékenységeinket.
Egyébként a konstrukció egyes elemei még kidolgozás alatt állnak, így az ára sincs még kőbe vésve, de bennfentesek nagyjából 2100 forint körüli havidíjról beszélnek.
Mit veszítünk?
Persze a reklámzajban megfáradt felhasználóként elsőre vonzó lehet a hirdetésmentes felület gondolata, de így azt is vállalnunk kell, hogy lemaradunk egy számunkra ténylegesen hiányt pótló termékről vagy akciós ajánlatról.
Pedig a Facebookon és az Instagramon még olyan kötelezettségeink sincsenek, mint a Youtube-on, ahol az adott hirdetést legalább 5 másodpercig néznünk kell, tehát a reklámok tényleg csak lehetőségek ezeken a platformokon, nem pedig kényszerek. Ha elveszítjük az érdeklődésünket, azonnal továbbgördíthetünk, sőt, azt is jelezhetjük, ha nem releváns számunkra az adott hirdetés.
A cégeknek azért megéri maradni
Az új előfizetési lehetőség a Facebookon és Instagramon hirdető vállalatok számára bizonyára nem jó hír, hiszen még átláthatatlanabbá teszi az egyébként is folyton változó közeget. Persze még így is bőven megéri jelen lenni, hiszen a hirdetési költségek az idei évben alig emelkedtek, az offline reklám lehetőségeknél pedig tényleg sokkal kedvezőbbek.
A Facebook és Instagram hirdetések beérhetetlen előnye még továbbra is a célozhatóság és a mérhetőség, ami fényévekkel hatékonyabb, mint az offline hirdetéseknél. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes széles palettát lefedő marketingstratégiában gondolkodni, pláne nem kihasználni az egyéb online marketingeszközökben – mint például hírlevél, e-mail marketing – rejlő lehetőségeket.