Jókor jelent meg tehát Nat Segaloff könyve, a The Exorcist Legacy: 50 Years of Fear (Az ördögűző öröksége: 50 év félelem), amely a szerző rendkívül alapos kutatómunkájának köszönhetően feltárja a film készítésének kulisszatitkait, és végigkíséri történetét napjainkig.
William Friedkin 1973-as filmje William Peter Blatty 1971-es bestselleréből készült, s a könyv óriási sikere nyomán még jóval a film előtt megdöbbentő pletykák keltek szárnyra Blattyről. Az egyik szerint azért volt olyan jártas az okkult tudományokban, mert házának alagsorában rendszeresen fekete miséket tartott barátai körében a Sátán tiszteletére. A másik pletyka úgy szólt, hogy azért ment világgá, mert a lánya megszállottan, szem nélkül született. (Itt nem nehéz felfedezni Roman Polanski 1968-as klasszikusa, az Oscar-díjas Rosemary gyermeke hatását, ahol a Sátán fia örökli apja ördögi szemeit.)
A könyv azt is feltárja, hogy a felkért zeneszerző összeveszett a rendezővel, miután Friedkin arra kérte Bernard Herrmannt, aki az Aranypolgár és a Psycho zenéjét szerezte, hogy komponáljon neki jobb zenét, mint az Aranypolgárhoz (amelyet a filmtörténet tíz legfontosabb alkotása egyikeként tartanak számon). Herrmann Angliából Amerikába repült, megnézte az Az ördögűző első, nyers változatát. aztán megcsóválta a fejét. Tetszett volna jobb filmet csinálni, mint az Aranypolgár, mondta, és hazarepült.
Köztudott, hogy mindenki utálta Az ördögűző 1977-es, John Boorman által rendezett folytatását (Ördögűző: Az eretnek). Ám volt egy kivétel: Martin Scorsese, derül ki Segaloff könyvéből. Korunk egyik legnagyobb filmes alkotója azzal indokolta véleményét, hogy katolikus bűntudata miatt nagyon mélyen érintette a téma, és bár az első film is nagyon tetszett neki, az Eretnek még inkább megfogta, mert újabb barázdát szántott az ő bűntudatában.
Az új ördögűzős film egyik különlegessége, hogy Ellen Burstyn, aki Oscart kapott az eredeti alkotás főszerepéért, szintén szerepel benne. Az idén 91 éves színésznő elmondta Segaloffnak, hogy borzasztóan meglepődött, amikor David Gordon Green rendező megkereste, mert akkora gázsit ajánlott, ami több volt, mint amennyit egész életében keresett. Mivel a színésznő nem érzett túl sok kedvet a dologhoz, nemet mondott, erre Green lazán megduplázta az ajánlatot. Burstyn azt is kikötötte, hogy a produkció támogassa az Actors Studio mesterszakának tevékenységét, és ennek sem volt akadálya.