2021. április 12. - Gyula

Fogyasztói trendek a COVID után

Már több, mint egy éve, hogy hazánkban is megjelent a COVID és viszonylag rövid idő alatt a feje tetejére állította a gazdaságot. Nagyon sok vállalkozás képtelen volt átvészelni a megváltozott fogyasztói szokások miatt keletkezett forgalomkiesést, illetve a kötelező zárva tartás is számos céget a csőd szélére sodort.
2021. április 4. vasárnap 13:55 - HírExtra

Segítenek a vállalkozásoknak megérteni a fogyasztói trendeket a COVID után: mit műveltek az emberek és hogyan lehet velük kapcsolatba lépni a következő hónapokban.

Az online tevékenység tovább fog növekedni

A cégek jelentős részénél jelenleg az első számú cél a költségek csökkentése a költségmegtakarítás érdekében. Arra biztatjuk a vállalkozásokat, hogy ragaszkodjanak a marketinghez. Bár általában az első lépés az, hogy az online marketing tevékenységeket szüneteltetik, azonban így drasztikus mértékben visszaeshet a forgalom, hiszen ritkulhat a kommunikáció a partnerekkel, a vásárlókkal.

Ez kritikus hiba.

Egy kisvállalatokra specializálódott webfejlesztéssel és online marketing foglalkozó ügynökségtől, a Marketbox-tól megtudtuk, hogy a járványhelyzet alatt a korszerű vállalati oldalak, de kiváltképp a webáruházak iránti kereslet megsokszorozódott, és bár nem minden projekt életképes egy hirtelen túlzsúfolt piacon, a versenytársak számának növekedése a Google és Facebook hirdetések iránti keresletet is robbanásszerűen megnövelte, amit viszont a régebbi piaci szereplők is éreznek.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy azok a vállalkozások, akik a forgalmuk jelentős részét online megjelenésüknek köszönhetik és nem élnek a hirdetés lehetőségével, sokkal nehezebben fognak érvényesülni, ami akár a véget is jelentheti ezekben az extrém nehéz időkben.

A láthatóság hiánya akár azt is eredményezheti, hogy a fogyasztók azt gondolhatják, hogy végleg megszűnt a cég működése. A járványhelyzet alatt is szükséges, hogy a márka szem előtt maradjon, és kommunikálja termékeit és szolgáltatásait (újra és újra!) a nyilvánossággal. Ez elsősorban azoknál az üzleteknél kritikus, amik márkaismertsége még alacsony és/vagy nincs elég visszatérő vásárló - akár a szolgáltatás, a termék jellege miatt.

Fogyasztói szokások elemzése bizonyítja, hogy a lakossági felhasználók is egyre inkább online intézik az ügyeiket. Ez különösen igaz a kereskedelemre, hiszen a házhozszállítás a reneszánszát éli, a mozik bezárása pedig a streaming szolgáltatóknál is feltette hazánkat a térképre. Az online marketing, főként a keresőmarketing éppen ezért kiemelt fontosságúvá vált, hiszen a Google Ads kampányok esetében a megfelelő szakértelemmel a vállalkozások képesek a tudatos felhasználókat (is) megcélozni. A cél az, hogy elöl szerepeljenek a keresési találatok között.

Mivel az emberek jóval több időt töltenek az online térben, mint azelőtt, sok vállalkozás azért virágzik, mert kreatív módszereket találtak a helyi közösségek és vásárlók támogatására, tájékoztatására és a velük való kapcsolattartásra.

Ne hagyja, hogy a piacon megjelent számtalan versenytárs online tevékenysége háttérbe szorítsa Önt. Lépjen előre, hirdessen költséghatékonyan és bizonyosodjon meg róla, hogy ezekben a szűkös időkben is lehet kiemelkedő eredményt elérni alacsony költségvetéssel.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását