2024. április 20. - Tivadar

Segít a jelenlegi gazdasági helyzetben, ha van egy jó üzleti weboldalam?

Sokan teszik fel ezt a kérdést maguknak, tegyük hozzá jogosan. A gazdasági helyzet cseppet sem rózsás. Van, akit a törvény kötelez bezárásra, mások az elmaradó vásárlók miatt kénytelenek bezárni. Másrészt az emberek a kényszerű otthoni bezártság ideje alatt egyre több időt töltenek az interneten. Kézenfekvő a lehetőség, érjük el őket ott, ahol vannak, azaz az online felületeken.
2020. április 2. csütörtök 20:37 - HírExtra

Ennek két módja is lehet. Az egyik a klasszikus weboldal, vagy honlap, ami a cégünket mutatja be, így lehetővé téve, hogy már meglévő ügyfeleink könnyen és gyorsan jussanak hozzá a szükséges információkhoz. Például nyitva tartás, milyen szolgáltatásainkat vehetik igénybe és milyen módon. Ha kereskedni kívánunk, webáruházat is készíthetünk akár külön, akár a céges honlap kiegészítéseként. Megfelelő szervezéssel akár még növelhetjük is a forgalmunkat, amennyiben meg tudjuk oldani a házhoz szállítást.

Ha új ügyfeleket is szeretnénk szerezni, már kicsit összetettebb a kérdés, hiszen jelenleg két módon érhetünk el a potenciális vásárlókhoz. Vagy a Google keresőjén kell szerepelnünk a találati lista értékelhető helyein, vagy a közösségi médián keresztül juthatunk el az emberekhez. Magyarországon jelenleg a két legnépszerűbb felület a Facebook és az Instagram. 

De hogyan kerüljünk a találati lista élére? 

Két módszer van. Az egyik, ha hirdetünk a Google hirdetéskezelőjében, a Google Ads szolgáltatásban. Ilyenkor meg kell versenyeznünk a konkurencia hirdetéseivel, azaz ajánlatot kell tennünk, nekünk mennyit ér meg egy kattintás, majd a Google az ajánlati árak alapján rangsorolva jeleníti meg a hirdetéseinket a lap tetején, vagy valahol eldugva. Minél többet vagyunk hajlandóak fizetni, annál nagyobb az esély az első helyre. Egyszerűnek tűnik? Pedig egyáltalán nem az. 

Sajnos a „kattintóknak” csupán egy része fog vásárolni, a többiek csak úgy nézelődnek. Éppen ezért egy jó hirdetés beállítása komoly szakértelmet igényel, vagy rengeteg pénzt fogunk kifizetni a felesleges látogatókért. A hirdetéses módszer előnye az, hogy viszonylag gyorsan eredményt érhetünk el vele, ha nem sajnáljuk a költségeket. 

A másik módszer a keresőoptimalizált weboldal készítés. Ez lassabban fog célt érni, jellemzően 3-6 hónap mire értékelhető eredményei vannak, de a hatása általában tartós és folyamatosan ott lehetünk a találati lista élén, nem kell kattintásonként fizetni. 

A jelenlegi helyzetben ez lehet a legjobb megoldás a cégek számára, hiszen a bizonytalan gazdasági környezet miatt „ráérünk” kivárni az eredményeket, így amikor újra indul a gazdaság, már egy lényegesen jobb pozícióból várhatjuk a megnövekedett keresletet. 

Ha biztosra akarunk menni, használjuk fel mindkét megoldást. Amíg a keresőoptimalizás eredményeit várjuk, addig egy jól optimalizált Googel Ads kampány segítségével szerezhetünk új ügyfeleket. 

Mi a helyzet a Facebookkal és az Instagrammal?

Ha okosan használjuk, azzal is gyorsan tudunk elérni új embereket, de míg a Google keresőjében konkrét érdeklődőink vannak, a közösség felületeken nagy általánosságban tudunk csak embereket elérni. 

Nagyjából mint a régi klasszikus szórólapozás esetében. Természetesen a közösségi média kezelést is lehet jól és még jobban csinálni. Rengeteg oktatóanyag lelhető fent az interneten, a Facebook maga is rengeteget tesz azért, hogy egyszerűsítse a kezelést. Tehát, felhasználhatjuk a felszabaduló időt arra, hogy képezzük magunkat. Ha erre mégsem érzünk késztetést, szakemberek gondjaira bízhatjuk a vállalkozásunk komplett közösségi méda kezelését.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását