2020. március 28. - Gedeon, Johanna

Chiptuning és motoroptimalizálás, hasonlóak, de nem egyformák

Lényegét tekintve a chiptuningnak és a motoroptimalizálásnak is az a célja, hogy az autó jobb teljesítményre legyen képes vagy kevesebbet fogyasszon, esetleg mindkettő egyszerre. Ebben szoftveres megoldások tudnak segíteni, viszont a szoftverekben feltüntetett beállításokból nem lehet pontosan megállapítani, hogy milyen értékekre lehet számítani a változtatásokat követően. A pontos adatok megismeréséhez elengedhetetlen egy megfelelő mérőműszer, ami segít a finomhangolások végrehajtásában is.
2020. február 16. vasárnap 16:18 - HírExtra

A hasonlóságok

Néhány technikai lépés ugyanolyan sorrendben követi egymást mindkét tuning esetében. A szoftver kiolvasása után következik annak az átdolgozása, majd visszatöltésre kerül a motorvezérlő számítógépbe. Ennek során a lehetőségek, az elvárások és a tűréshatárok függvényében több paraméter is módosul, aminek köszönhetően javul az autó menetdinamikája, fokozódik a vezetési élmény.

A lényeges különbségek

A legfontosabb adat az alkalmazható chiptuning mértékét tekintve az autó alap teljesítménye. A módosítást követő teljesítmény pedig az autó jövőbeli élettartamát befolyásolja. Ha teljesítménymérő fékpad alkalmazása nélkül történing a tuning, akkor csupán az történik, hogy a kiolvasott szoftvert átdolgozzák, visszatöltik, letesztelik. Jobb esetben a szoftver kiolvasása előtt is van egy tesztkör és diagnosztika. Ilyenkor nincsenek pontosan számszerűsített adatok a változásokról, csak vélemények és érzések.
 


Próbakörökkel, szubjektív benyomásokkal nem lehet megmérni, hogy különböző fordulatszámokon milyen és mekkora változás van az autó teljesítményében, nyomatékában. Az igazán érezhető eredmény érdekében érdemes mindent megmérni, amit csak lehetséges. Ehhez már elengedhetetlen egy mérőműszer: a teljesítménymérő fékpad. A motoroptimalizálás valójában a chiptuning egy finomra hangolt változata. 

Ha nem vagy elégedett az autód jelenlegi teljesítményével, és szeretnéd a maximumot kihozni belőle, akkor mindenképp nézz körül az AET CHIPtuning oldalán!

A motoroptimalizálás folyamata

Ebben az esetben is az autó alap teljesítménye a legfontosabb adat. A forgalmiban lévő adatok sokszor nagyon távol állnak a valóságban ténylegesen is mérhető adatoktól. A valós teljesítmény felméréséhez megfelelő eszköz lehet a DYNO teljesítménymérő pad. Léteznek OBD, GPS alapú és egyéb utcai mérések is, viszont ezek inkább csak összehasonlító mérésre alkalmasak, a valós adatok mérésére nem.

Az alap teljesítmény megmérése után következik a szoftver kiolvasása. A kiolvasott szoftverben beállításra kerül egy optimalizált érték, majd a módosított szoftver visszakerül a motorvezérlőbe. Ezt egy kontroll teljesítménymérés követi, az adatok alapján pedig egy újabb finomhangolás következik. A teljesítménymérés és a finomhangolás ismételgetése egészen addig tart, amíg az autó a legközelebb nem kerül a legtökéletesebb beállításhoz.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását