2024. április 20. - Tivadar

Magyarország le van maradva a digitális kultúrában

A nemzetközi tapasztalatok szerint a digitális kultúra, azaz az internetes írástudás fejlettsége befolyásolja leginkább az internetes bónuszos/kuponos kereskedelem növekedési lehetőségeit, amit mutat az is, hogy miközben a jól digitalizált Csehországban és Szlovákiában az interneten a lakosság közel 60 százaléka vásárol, addig itthon ettől 20 százalékkal marad el az online vásárlók aránya.
2018. november 21. szerda 11:08 - HírExtra
 - 

„Csehországban és Szlovákiában jóval fejlettebb az internetes írástudás: míg ezekben az országokban a lakosság 56-59 százaléka vásárol az interneten, addig Magyarországon az online vásárlók száma csak 39 százalék, ami óriási különbség." - mondta Kaprinay Zoltán a magyar internetes bónuszos/kuponos piac vezető vállalatának, a Bónusz Brigádnak az ügyvezetője, egyik alapítója. Hozzátette, a GKI Digital felmérése szerint a két külföldi országban mások az internetezési szokások is, a 16-74 év közötti lakosság 82 és 85 százaléka aránya - mintegy 3,5 millió és 6,9 millió ember - gyakorlatilag miden nap használja az internetet, míg Magyarországon csak 77 százaléka, 5,8 milliónyian.

Kaprinay Zoltán szerint mindebből látszik, hogy a magyar piacon is akkor nőhetne gyorsabban az online piac és ezen belül a bónuszos/kuponos forgalom, ha emelkedne az aktívan internetezők és az elektronikus úton fizetők száma, azaz gyorsabban fejlődne, terjedne a digitális kultúra. Kifejtette, a vállalat tapasztalatai alapján jobban kellene népszerűsíteni a készpénzkímélő fizetési lehetőségeket is. Míg Magyarországon az online vásárlások közel felét még mindig készpénzzel egyenlítik ki, addig a Bónusz Brigád vásárlóinak kétharmada már bankkártyával fizet, ami sokkal közelebb van a nyugat-európai átlaghoz, mint a magyar valóság.

Hozzátette, a Bónusz Brigádnak is üzleti érdeke az internetes írástudás gyorsabb terjedése. A korábban 50-90%-os kedvezményeket szolgáltató cég ma is jelentős kedvezményekkel várja a vásárlóit, de a korábbinál is nagyobb hangsúlyt fektet az új, érdekes, exkluzív minőségi ajánlatokra. A Bónusz Brigád a „Minőség a legjobb áron” stratégiát követi, sőt az ajánlataira árgaranciát is vállal, azaz ha valaki olcsóbban talál egy ajánlatot, akkor a cég kifizeti a vásárlónak a különbözetet.

A Bónusz Brigád idén az első hat hónapban 47,7 millió forint adózott eredményt ért el, míg tavaly ugyanebben az időszakban mintegy 15 millió forint veszteséget könyvelt el, mivel jelentős fejlesztéseket hajtottak végre. Példaként említették, hogy az egész webes felületet újraírták, és bevezették a felhasználók személyre szabott elérését, így a cég vásárlói csak akkor kapnak levelet, ha van olyan új ajánlat, ami érdekelheti őket, és amelyik érvényes akkor, amikor a levelet olvassák.

A magyarországi fejlődésről elmondta, a teljes bónuszos/kuponos piac közvetített forgalma az idén eléri a 13 milliárd forintot, míg az indulás utáni első teljes évben, 2011-ben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben pedig elérte a 10,2 milliárdot. Az idén nyolcéves Bónusz Brigád az indulása utáni első teljes évben, 2011-ben 1 milliárd forint forgalmat ért el, 2014-ben 2,7 milliárd forintot, míg az idén várhatóan több mint 4 milliárd forint lesz a forgalma. A Bónusz Brigád 8 év alatt már több mint 30,7 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak, ennyivel kevesebbet kellett kifizetniük a magyaroknak - mondta az ügyvezető. Változott a vásárlók korösszetétele is, míg kezdetben, 2010 szeptemberében szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a bónuszos/kuponos oldalakat, addig mára 10 százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké. Az elmúlt években nőtt az átlagos vásárlási érték is: míg 2011-ben a kosárérték 8000 forint volt, addig 2018-ban már közel 12 ezer forint.

A Bónusz Brigád, a bónuszos/kuponos piac nyolcéves indulásának alkalmából, a GKI Digital segítségével felmérte a magyarországi piac helyzetét is. A reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a bónuszos/kuponos oldalakat felkeresők közül a legtöbben az utazások, kirándulások között nézelődik (67 százalék), 46 százalékuk terméket szeretne vásárolni, 36 százalékuk új dolgokat szeretne megismerni, 26-28 százalékuk pedig inspirációt, különleges, izgalmas dolgot keres. Szeretteinek, barátainak 39 százalékuk keresek ajándékot, konkrét hétvégi programot pedig 16 százalékuk.
A megkérdezettek 89 százaléka már vásárolt a Bónusz Brigád oldalain, 6 százalékuk a közeljövőben tervezi.

Az oldalon a legtöbben, 61 százalék éttermi ebédet vagy vacsorát vásárolt, szépségápolást 47 százalékuk, belföldi, illetve külföldi utazást pedig 40, valamint 16 százalékuk vásárolt. Népszerűek az egészséggel kapcsolatos szolgáltatások (39 százalék), illetve az élmény-vásárlások is (35 százalék). A legnépszerűbb élmény a dunai hajózás, ebből évek óta kiugróan nagy mennyiséget értékesít az oldal.
Az ajánlat ára a vevők 74 százalékának döntő fontosságú, míg 47 százalékuk a kedvezmény mértéke alapján dönt. Az ajánlat beválthatósági-felhasználhatósági időkerete 46 százalékuknak elsődleges, míg az ajánlathoz fűzött értékelések figyelembevételével 20 százalékuk vásárol. Az ajánlatot adó cég-szolgáltató ismertsége csak 8 százalékuknak fontos, ám azt, hogy miképpen értékelik őket a vevők, már 26 százalékuknak elsődleges szempont a vásárláskor.

A vevők 42 százaléka általában előbb kitalálja, hogy milyen típusú ajánlatot szeretne venni, vagy ajándékba adni, és aztán keresi meg a Bónusz Brigádon, míg a vásárlók 58 százaléka előbb az ajánlatokból inspirálódik és csak azután vásárol.

Az ügyfelek 73 százaléka főként családtagjának vásárol, a párjának 45 százaléka, a barátjának 32 százaléka, míg a munkatársának csak 9 százaléka.

A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,2 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak.

A vásárlás gyakorisága változó, terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig fél, egy évente. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, és ez világszerte így van - közölték. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.

A magyarországi internetes bónuszos/kuponos kereskedelem 2010-ben indult a Bónusz Brigád megalapításával és piacra lépésével. A következő évben már több mint 130 kuponos weboldal működött az országban, hasonló megjelenéssel és tartalommal. Napjainkban azon cégek száma, amelyik mindhárom szegmensben jelen van, nem több tucatnyinál, miközben nagyon sok speciális, csak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra fókuszáló kuponos oldal van. A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatások területén van.
Forrás: LWp
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Tudomány témában
Ön szerint mi okozta a koronavírust?
Egyszerű véletlen
Az állatok és emberek közt megnövekedett találkozásszám
Kína terjesztette gazdasági előnyökért
Trump áll mögötte
Nem tudom, de nem lehet véletlen
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását