A  társaság MTI-hez eljuttatott tájékoztatása szerint a felmérés  467 webáruház részvételével készült idén júniusban.
    A hazai  online áruházakban átlagosan 23 ezer forint volt egy tranzakció értéke,  jellemzően a régebb óta működő webáruházakban költenek többet a  felhasználók. A résztvevő üzletek adatai szerint száz látogatásonként  átlagosan 1,4 vásárlás történt.
    Az interneten legjobban  értékesíthető termékek listájának első három helyét a barkácsgépek és  szerszámok, a kozmetikai termékek, valamint a háztartási eszközök  foglalták el a felmérés szerint.
    A legelterjedtebb fizetési mód  továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 87 százalékánál van erre  lehetőség, de 44 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni.  Mobil-fizetési megoldásokat csak az internetes áruházak 3 százaléka  biztosít.
    A szállítási módok közül változatlanul a  házhozszállítás vezet 89 százalékkal, de az áruházak 72 százaléka  biztosít személyes átvételi lehetőséget is. A webáruházak 29  százalékánál lehet átvenni a csomagot MPL Posta Ponton, 19 százalékuknál  GLS csomagponton, illetve 17 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen  is. A két éve megjelent csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál  elérhetőek.
    A nemzetközi trendeket követve a magyar webáruházak  47 százalékának valamelyik bérelhető webáruház-rendszer biztosítja az  alapját, 25 százalékuk használ egyedi fejlesztésű áruházat, míg 16  százalékuk valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel  webáruházát.
    Mobilra optimalizált webáruházzal 77 százalék rendelkezik.
    A hazai webáruházak 85 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít a felmérés szerint.


