2024. május 1. - Munka Ünnepe , Fülöp, Jakab

A VEKE optimista

Előreláthatólag nem okoz majd problémát a közlekedésben az új belvárosi forgalmi rend, az autósok új útvonalakat keresnek, a lakók pedig továbbra is parkolhatnak az új főutcában és környékén - közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) kedden az MTI-vel.
2010. április 6. kedd 13:18 - HírExtra
Az általános tapasztalatok szerint a korlátozó intézkedések bevezetése után a forgalom a környező utcákban eloszlik, az autósok gyorsan alkalmazkodnak, új útvonalakat keresnek, így nem lesz érezhetően erősebb a forgalom a környéken - közölte a VEKE.

Az egyesület szerint a példák egyébként is azt mutatják, hogy olyan nagy a forgalmi ingadozás egy adott területen belül, akár naponta, hogy a korlátozás hatására jelentkező pluszforgalom az ingadozás mértékéhez képest elenyésző.

A belvárosban van olyan utca, ahol egy-egy naphoz viszonyítva 20-30 százalékos az ingadozás a forgalom erősségében - fűzték hozzá.

Az V. kerület esetében a parkolás kérdése sem okoz majd olyan nagy problémát, mivel a helyi vezetés azt a kompromisszumos megoldást választotta, hogy csak az átmenő forgalmat korlátozta, így a parkolóhelyek száma nem csökkent.

A koncepció ebből a szempontból átgondoltnak mondható, hiszen az átmenő forgalmat kiszorítja, viszont az ott élőknek nem okoz problémát - tették hozzá.

A VEKE szerint egyébként a forgalomcsillapítás sikeréhez mindenképpen hozzájárulna, ha erősítenék a tömegközlekedést. Ezért azt javasolják, hogy állítsák vissza a villamosforgalmat a belváros főtengelyén: a Bajcsy-Zsilinszky úton, valamint a Rákóczi tér környékén.

Új közlekedési rend lép életbe Budapest belvárosában kedden, mivel befejeződött a belváros új főutcájának kiépítése. A legtöbb forgalmirend-változás az V. kerület déli részén, a Kossuth Lajos utca - Kiskörút által bezárt területen lesz, a változások április 6-án, kedden lépnek életbe.

A Kálvin tér felől a Kecskeméti utcába április 6-tól már be lehet hajtani, viszont a Szerb utcánál egy süllyedő oszlopot telepítettek, amely csak a 15-ös buszt engedi tovább az Egyetem térre, ahova sem az autók, sem a taxik nem hajthatnak be. Budára a Petőfi hídon, vagy a Szabadság hídon keresztül lehet majd átmenni. A Veres Pálné utcát azonban kétirányúsítják a Vámház körút és a Só utca között, így áprilistól már ki lehet hajtani a kiskörútra is.

A Veres Pálné utca másik szakaszán, az Irányi utca és a Szerb utca között megváltoztatták a forgalom irányát, keddtől az Irányi utca felől lehet a Szerb utca felé haladni. A Ferenciek terén az Y-alagút továbbra is használható lesz és már be lehet hajtani a Petőfi Sándor utcába is, amely a Harmincad utcáig mindenki által használható lesz.

Innen egy süllyedő oszlop csak a BKV buszait engedi tovább a József Attila utca felé. Az autósok a Harmincad utcán keresztül a Deák Ferenc tér irányába mehetnek tovább.

Az Október 6. utca zsákutca lesz a tér déli részén, az engedéllyel való behajtás lehetősége is megszűnik. Ezen kívül süllyedő oszlopot helyeznek ki az Október 6. utca és az Arany János utca kereszteződésébe is, így a Sas utcáig csak a BKV buszai használhatják az Arany János utcát.

Az Arany János utca haladási iránya az Akadémia utca és Október 6. utca között megfordul, és kihajtási lehetőség lesz az Akadémia utcába, illetve Nádor utcába.

A projektet 2006 őszén indították, április hatodikán az első ütem kivitelezése fejeződik be. Ennek összköltsége 2 milliárd forint, ebből valamivel 50 százalék fölött van az önkormányzat önrésze, a többi uniós forrás.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását