2024. március 28. - Gedeon, Johanna

Szanyi: cselekedni kell a közlekedési cégeknél

Eljött a cselekvés ideje a MÁV-nál és a BKV-nál, a takarékosság igényével újjászervezési terveket kell készíteni - mondta Szanyi Tibor, az MSZP országgyűlési képviselője az MTI-nek pénteken.
2009. október 2. péntek 19:51 - HírExtra
Az államnak nem szabad közpénzt adni a költségvetésből sem a MÁV-nak, sem a BKV-nak addig, amíg "villámgyorsan neki nem állnak a saját maguk korszerűsítésének, racionalizálásának, aminek az első számú igénye a pontosság és a takarékosság" - hangoztatta.

Ezt arra reagálva mondta, hogy Molnár Béla, a Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) országgyűlési képviselője pénteken az MTI-vel közölte: azonnali vizsgálatot követel a párt a MÁV-nál az elmúlt napokban nyilvánosságra került végkielégítések miatt.

Szanyi Tibor meglátása szerint a takarékoskodásnak voltak a közelmúltban "vadhajtásai", amikor a BKV és a MÁV vezetőit elbocsátották úgy, hogy tetemes végkielégítéseket fizettek ki. Ezek a kifizetések ugyanakkor valós szerződéseken és jogszabályokon alapultak, még akkor is, ha a válság miatt az emberek "szemét csípik" ezek az összegek - vélekedett.

A szocialista parlamenti képviselő rámutatott: igaz viszont, hogy ha néhány vezető esetében várnak még egy-két évet az elbocsátásokkal, nyugdíjba lehetett volna őket küldeni, végkielégítés nélkül.

Hangsúlyozta: a bankok középtávú üzleti fejlesztési terv nélkül nem állnak szóba sem a MÁV-val, sem a BKV-val, még akkor sem, ha azok állami cégek, ezért ezeket a terveket mihamarabb át kell dolgozni. A tervek összeállításához szükséges szakmai anyagok rendelkezésre állnak - közölte.

Mint Szanyi Tibor mondta, a vasúti járműbeszállítók készen állnak, a megrendelésekhez csak az kell, hogy a MÁV le tudja hívni azt a mintegy ezer milliárd forintnyi európai uniós forrást, amelyhez szükség van az üzleti tervekre.

A képviselő kiemelte, a szakmai tervek egyik alappillére kell legyen, hogy a jövőben ne Budapest központtal, hanem régiónként dolgozzák ki az aktuális menetrendet. A régiókban ugyanis el tudják dönteni a szakemberek, hogy mely városoknak, településeknek milyen vasúti közlekedésre van szükségük.

Hozzátette: "A Fidesz pedig jobb, ha lejjebb veszi a hangerőt, amikor pénzszivattyúkat meg egyebeket emleget, mert az újkori történelmünk legnagyobb pénzszivattyúja mégiscsak az volt, amikor több száz fő- és köztisztviselőt több éven át betonba vasalt szerződéssel rendelkezési állományban kellett tartani", s munkavégzés nélkül milliós havi fizetéseket vettek fel.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie »
Hozzászólás:

p-Aga
2009. október 2. 21:05
Hogyhogy ennek is csak most jutott az eszébe? Mért érzem azt, hogy ez is csak szánalmas PR hókuszpókusz?
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását