2024. május 25. - Orbán

Az online felé nyitna a filmipar

Az Egyesült Királyság Film Tanácsa (UK Film Council=UKFC) és a Nemzeti Tudományos, Technológiai és Művészeti Alapítvány (National Endowment for Science, Technology and Art=NESTA) felhívással fordul a filmiparhoz, hogy bővítsék a digitális forgalmazást, keressenek új pénzügyi forrásokat és az online közönséggel, ne csupán, mint nézőkkel, hanem mint kiadókkal/terjesztőkkel működjenek együtt.
2009. június 25. csütörtök 15:13 - HírExtra
A felhívás a két szervezet digitális innovációs programja keretében feltárt egész sor megállapítás részét képezi.

Ezek az ajánlások a tavaly júliusban indított Take 12 digitális innovációs program részét képezik. A program célja, hogy segítséget nyújtson a filmiparnak az új technológiai és forgalmazási/terjesztési módszerek előnyeinek kihasználásában.
Az ajánlásokat az Edinburgh-i Nemzetközi Film Fesztiválon ma (június 23-án) hozzák nyilvánosságra.

A program során az alábbi megállapításokat fogalmazták meg:

- A film-vállalatoknak úgy kell tekinteniük az online közönségre, mint résztvevőkre, szerzőkre, közreműködőkre és kiadókra, amellett, hogy egyszerűen nézők is – és ezt a vállalatoknak saját előnyükre kell fordítaniuk.

- A filmrendezőket, írókat és színészeket arra kell ösztönözni, hogy írjanak blogot vagy Twitter-t, hogy a közönséget bevonják a film-készítés folyamatába.

- Az olyan ingyenes szolgáltatásokat, mint a Google Blog Keresés és a Twitter, arra kell felhasználni, hogy nyomon kövessék a kampányok eredményességét, figyelemmel kísérve (monitoring) az oldalak látogatottságát és a könyvjelzőket (bookmark). De a népszerűséget nem szabad összetéveszteni a pénzügyi sikerrel.

- A vállalatoknak körültekintően kell eljárniuk, amikor potenciális bevételüket digitalizálás elvégeztetésére költik, ehelyett azt kellene szorgalmazniuk, hogy ezt ők maguk végezzék.
- A cél az legyen, hogy a tartalmat annyi platformnak adják el, amennyinek csak lehet, és a megállapodásokat nem-kizárólagos vagy a kizárólagosságot rövid időszakra előíró formában kössék meg.

- A film-készítőknek új pénzügyi források után kell nézniük. A márka- (védjegy-) és tartalom előállítók potenciális forrásnak tekinthetők, mint pl. a Shane Meadows által készített Somers Town esetében, amelyet az Eurostar finanszírozott.

- A vállalatoknak el kell gondolkozniuk, hogy a közönséget mivel lehetne rávenni arra, hogy fizessen a tartalomért, valamint az élmény minőségének formájában biztosított „hozzáadott érték” alapelvéről.

- Az egész filmiparra igaz, hogy még csak most tanulják ezt a műfajt, tökéletes online kampány még nem létezik, úgyhogy a kísérletezés kulcsfontosságú.

A Take 12 program 12 független film-vállalattal működik együtt, specialistának számító „innovációs partnerek” bevonásával, 18 hónapon keresztül, azzal a céllal, hogy megpróbálják javítani a cég növekedési lehetőségeit, a digitális technológia és új forgalmazási/terjesztési módszerek alkalmazásával. A programban résztvevő vállalatok között van a Warp Films, a Revolver Entertainment, a Metrodome és a B3 Media.

John Woodward, az UKFC Főigazgatója kifejtette: „A Take 12 programban résztvevő vállalatok megállapításai és ajánlásai felbecsülhetetlen fontosságú szerepet játszanak annak az új módnak a kialakításában, amely a filmek feltárását, készítését és fogyasztását jellemzi majd egy teljes mértékben digitalizált Nagy-Britanniában. Folyamatos politikai, és a teljes iparág részéről nyújtott, átfogó támogatás segítségével meg kell ragadnunk a digitális technika által nyújtott óriási lehetőségeket, és gondoskodnunk kell arról, hogy ennek előnyeit mindenki élvezhesse.”

Jon Kingsbury, a NESTA Kreatív Gazdasági Igazgatója hozzátette: „A Take 12 program lehetővé teszi számunkra annak vizsgálatát, hogy a hagyományos üzleti modellek hogyan igazíthatók a most megjelenő és tért hódító digitális technológiához. Ha ennek a tanulási folyamatnak a megállapításait eljuttatjuk a filmipar többi szereplőjéhez, akkor ezzel segítünk abban, hogy a független film-vállalatok ismeretekkel felvértezve, felkészülten tudjanak élni azokkal az izgalmas új lehetőségekkel, amelyeket egy Digitális Nagy-Britannia kínál.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Kultúra témában
Szeret színdarabokat látogatni?
Rajongok a színházért!
Amennyiben időm és pénztárcám engedi, igazán örömmel teszem!
Évente egyszer-egyszer megesik
Évek óta nem voltam színházban, de szeretnék eljutni
Évek óta nem voltam színházban és nem is érdekel a dolog
Soha nem voltam színházban és nem is érdekel a dolog
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását