2024. április 30. - Katalin, Kitti

Új kereső a Microsofttól - újabb gagyi próbálkozás?

Új internetes keresőmotorral rukkol ki az amerikai Microsoft cég; Steve Ballmer vezérigazgató a jövő héten tesz erről bejelentést.
2009. május 25. hétfő 07:00 - HírExtra
Az új program a keresési eredményeket különböző kategóriákba rendezi - mondta egy névtelenséget kérő szakember, aki már kipróbálhatta a tesztverziót.

A program működésének részletei egyelőre titkosak, de a szakember elmondta, hogy baloldalon egy panelben lesznek felsorolva a kategóriák, valamint a korábbi és kapcsolódó keresések eredményei. Ha például valaki egy termékre keres, akkor külön csoportokban nézheti a fotókat, a gyártók oldalait, a termékleírásokat, valamint azokat a helyeket, ahol a cikk megvásárolható.

Az internetes keresőprogramok forgalma tekintetében a Google nyolcszoros mértékben lekörözi a Microsoftot. A két cég közötti szakadék csak mélyült azután, hogy a Microsoft 2004-ben bevezette saját tervezésű keresőprogramját. Szakértők szerint a Google hatalmas előnyének köszönhetően még jobban tökéletesítheti keresőprogramját, pontosabban megjósolhatja, mit keresnek a felhasználók, miközben a Microsoft egyre inkább lemarad. A Google a nagyobb forgalom miatt jelentősebb reklámbevételt is elkönyvelhet.

Amikor egy versenytárs olyan dominanciára tesz szert, mint a Google, akkor szinte lehetetlen behozni - mondta Rob Enderle, a kaliforniai San Joséban működő Enderle Group elemzője. Rámutatott: a Microsoft ezúttal bebizonyíthatja, hogy ma is képes arra, amit fiatal korában végrehajtott, a piac hátuljáról előretörni. Ezt már régóta nem tudta végrehajtani - tette hozzá.

Frank Shaw, a redmondi (Washington állam) székhelyű Microsoft szóvivője nem kommentálta az új keresőmotorral kapcsolatos esetleges terveket. Az ismert volt, hogy a vállalat korábban belső tesztelést végzett egy Kumo nevű keresőprogrammal. Azt is tudni lehetett, hogy a Microsoft tárgyalásokat kezdett a Yahoo!-val, hogy közösen törjék meg a Google egyeduralmát. Az Egyesült Államokban a Google után a Yahoo! és a Microsoft bonyolítja a legtöbb internetes keresést, piaci arányuk 64,2, 20,4, illetve 8,2 százalék volt áprilisban.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Tudomány témában
Ön szerint mi okozta a koronavírust?
Egyszerű véletlen
Az állatok és emberek közt megnövekedett találkozásszám
Kína terjesztette gazdasági előnyökért
Trump áll mögötte
Nem tudom, de nem lehet véletlen
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását