2024. március 28. - Gedeon, Johanna

Nyári Egyetem

A programról annak főszervezője, Korom Erzsébet az MTI-nek elmondta: 44. alkalommal rendezik meg a pedagógusok továbbképzését. Az idei téma központi eleme a kompetenciaalapú oktatás és a hatékonyság.
2008. július 7. hétfő 11:01 - Hírextra
A Szegedi Tudományegyetem adjunktusa hozzátette: a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat (TIT) Dél-Alföldi Régiója 43 éve folyamatosan megszervezi a nyári egyetemet, lehetőséget biztosítva arra, hogy a gyakorló tanárok, és a tanárképzéshez kötődő oktatók találkozhassanak tudósokkal, kutatókkal, közvetlenül tőlük halljanak egy-egy szakterület eredményeiről, a közoktatást érintő aktuális kérdésekről.

A szakember elmondta: az utóbbi évtizedekben átalakultak az iskolával szembeni elvárások. Az oktatási célok között kiemelt szerepet kap a tudásalapú társadalom megteremtését elősegítő kulcskompetenciák és kereszttantervi kompetenciák fejlesztése, a tanulók felkészítése a mindennapokban való helytállásra, az egész életen át tartó önfejlesztésre, tanulásra.

A kompetenciaalapú oktatás koncepciója szemléletbeli és módszertani váltást jelent a korábbi, a lexikális ismereteket előtérbe helyező oktatással szemben, és felhívja a figyelmet az értelmi képességek mellett a személyiségfejlesztés egyéb területeire is.

A Pedagógiai Nyári Egyetem idei programjának előadásai átfogó képet adnak a témáról. Az értelmi és a szociális fejlődés élettani, magatartáskutatási eredményei után a résztvevők megismerkedhetnek a szociális készségek, képességek rendszerével, fejlődésével, iskolai fejlesztési lehetőségeivel.

A serdülőkori szocializációs zavarokat, magatartási problémákat és azok kezelési módjait esettanulmányok révén mutatják be. A személyes kompetencia elemeit, jelentőségét a tanári és tanulói mentálhigiéné kérdésein keresztül ismerhetik meg a résztvevők.

Kiemelkedő szerepet kap a motiváció, a tanulás tanulásának technikái, az önszabályozó tanulás módszerei. Emellett megismerkedhetnek az utóbbi években egyre gyakrabban használt pedagógiai érték fogalmával, annak tartalmával, az iskolai munka hatékonyságának értékelésével, a hátrányos helyzet leküzdésére irányuló fejlesztési lehetőségekkel - foglalta össze az előadásokat Korom Erzsébet.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását