2024. május 2. - Zsigmond

4-es metró

Mintegy 20 százalékát teljesítették már a 4-es metró beruházásnak; eddig három kilométernyi alagút készült el az Etele tér és a Móricz Zsigmond körtér között - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezérigazgató-helyettese újságírókkal a szerdai metróbe
2008. július 2. szerda 16:50 - Hírextra
Olti Ferenc elmondta: bár a munkálatok nagyobb része még hátra van, a projekt szempontjából nagy stabilitást jelent, hogy a szükséges szerződéseket már mind megkötötték. A beruházás egyébként összesen ötezer embernek ad munkát.

A szerdai bejáráson az újságírókat kisvonattal vitték végig a már elkészült, egybefüggő alagútszakaszon, amelyen úgynevezett szolgálati sínpárt fektettek le.

A munkálatokat végző fúrópajzs 116 méter hosszú, 300 tonna, de ehhez még hozzátartozik 280 tonnányi kocsisor is, amely a műszaki hátterét biztosítja a fúrópajzsnak. Ez a szerkezet együtt halad végig az alagút fúrása során.

Az északi fúrópajzs jövő hétfőn indul a Móricz Zsigmond körtérről a Gellért térre, majd innen már a Duna alatt folytatja munkáját, miután a déli fúrópajzs is megérkezett oda. Ez egy kritikus szakasza lesz az építkezésnek, mert néhol a folyó és az alagút között csak két és fél méter a talajtakaró vastagsága - részletezte a vezérigazgató-helyettes.

A szakemberek elé komoly feladatot állít a Gellért téri és a Fővám téri megállókon kívül a Kálvin téri állomás is. Ezen a helyen találkozik majd ugyanis a 2-es és a 4-es metró, amelyek összekötése nem egyszerű kihívás - mondta Olti Ferenc.

A problémás állomások megépítésének nehézségeit jól szemlélteti, hogy míg a megállók átlagos mélysége 16 méter, addig a Gellért és a Fővám téri állomások már 36 méteres mélységben vannak. Itt azért kell olyan mélyre vinni az alagutat, mert a Duna alatt kell elvezetni azt.
Ugyancsak problémás az épületek közelsége is, ami nem csak az alagút fúrásánál követel nagyobb figyelmet, hanem a lakókra is tekintettel kell lenniük.

Ezzel kapcsolatban Olti Ferenc megemlítette, hogy a Móricz Zsigmond körtéri állomás építésénél egy alkalommal este 10 óra után is folytak a munkálatok, és a környező házakból sörösüvegekkel dobálták meg a munkásokat.

A 4-es metró megépítésének első szakaszában 10 állomás készül el. Ezek közötti távolság nagyon változó, átlagosan 7-800 méter; a legrövidebb - 300 méteres - szakasz a Bocskai út és a Móricz Zsigmond körtér között van, míg a leghosszabb a Tétényi út és a Bocskai út között, ez már 1.350 méter hosszú - mutatott rá Olti Ferenc.

A 4-es metró megvalósíthatósági tanulmánya a nyomvonaltervvel 1994-ben készült, a beruházás - ha minden a tervek szerint halad - 2013-ban fejeződik be. A metróépítés költsége folyamatosan emelkedik, s habár a beruházás még az elején tart, már túllépte az ötszázmilliárd forintot. Az állam jelentős támogatást remél az uniótól.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását