2024. május 2. - Zsigmond

Vita a 4-es metróról

A BKV működési költségeiből és nem a 4-es metró jelenleg több, mint 500 milliárd forintos büdzséjéből finanszírozzák az AAM Kft. által a metróépítés kapcsán adott tanácsokat - derült ki a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának szerdai ülésén W
2008. március 27. csütörtök 07:15 - Hírextra

Az ellenzéki politikus igen meglepőnek tartotta ezt a Becker László fővárosi metróbiztostól és Balogh Árpád BKV 4-es metró projekt igazgatótól származó tájékoztatást, mivel szerinte ezzel a tömegközlekedési járművek mindennapi működésétől vonnak el sok száz millió forintot. Mint mondta, ezt a feladatot az állammal kötött metrófinanszírozási szerződés alapján kellene rendezni, ha egyáltalán szükség van ezekre a tanácsadásokra - jegyezte meg. Javaslatát, hogy a főpolgármestertől negyedévente kérjenek tájékoztatást az AAM Kft. aktuális tanácsadásairól, a kormánypártiak leszavazták.

Wintermantel Zsolt érdekesnek tartotta azt, hogy miközben a 40 fős 4-es metró projektiroda működésére a következő öt évben 2012-ig 2,8 milliárd forintot szánnának, az AAM Kft.-vel 2011 végéig 3 milliárd forintos tanácsadói szerződést kötött a BKV vezetése. Megjegyezte, hogy a tanácsadók 20 ezer forintos óradíja havi 2,5 millió forintos személyenkénti díjazást jelent.

Szalkai István (MSZP) kezdeményezésére hosszasan foglalkozott a bizottság a Csepelen épülő központi szennyvíztisztítóban 2010-től keletkező nagy mennyiségű szennyvíziszap ártalmatlanítási problematikájával. A képviselő környezetvédelmi és közlekedési szempontból egyaránt károsnak, elfogadhatatlannak tartotta azt a jelenlegi megoldási szándékot, hogy közúton szállítsák a XVIII. kerületi Cséry telepre a szennyvíziszapot ártalmatlanításra.

A kormánypárti politikus utalva arra, hogy az általa javasolt megoldást támogatja Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és Szaniszló Sándor XVIII. kerületi alpolgármester is, úgy vélte, az a legcélravezetőbb dolog, ha a csepeli szennyvíztisztító területén helyben ártalmatlanítják a szennyvíziszapot.

Az ellenzékiek, köztük Illés Zoltán, a Fidesz szakpolitikusa is támogatta ezt a javaslatot. Ezáltal ugyanis az érintett térségben élő százezreket nem kárhoztatnák naponta több tucatnyi teherautó által okozott környezetszennyezés és a Cséry telep térségében várható bűz elviselésére. Egyetértett Szalkai Istvánnal abban is, hogy a Cséry telepi megoldás csak ideiglenes, néhány évig elegendő megoldás lehetne, ezért jobb lenne más megoldást választani.

Gábor József (MSZP) alelnök szerint mindenféle szakmaiatlan sajtóhírek alapján nem indokolt a jelenlegi elképzelés, a Cséry telepi komposztálás elutasítása. A testület végül - az alelnök és Balogh Pál (MSZP) tartózkodása mellett - felkérte a főpolgármestert arra, hogy készíttessen egy részletes, átfogó javaslatot a Cséry telepi komposztálás kiváltására. A képviselők többször is nehezményezték, hogy a főpolgármesteri hivatal illetékes ügyosztályától nem kaptak érdemi információkat ez ügyben, s hiányolták az ülésről a szervezet vezetőjét is.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását