2024. május 2. - Zsigmond

KDNP: az állam és a főváros dolga lenne a BKV megfelelő finanszírozása

Az állam és a főváros dolga lenne a Budapesti Közlekedési Vállalatnak (BKV Zrt.) anyagi hátteret biztosítani a cég megfelelő működésére - közölte Bagdy Gábor, a KDNP fővárosi képviselőcsoportjának frakcióvezetője kedden a jobboldali párt által rendezett s
2008. március 25. kedd 11:57 - Hírextra

A frakcióvezető szerint a főváros vezetésében van a hiba, nem pedig a BKV vezetésében.
Mint mondta, "jó szakember nem is vállalná el a cég vezetését, amíg a tulajdonos nem rendezi el mozgáskörét", hiszen ilyen körülmények között nem is lehet vezetni egy céget.

A közlekedési vállalat problémáját nem oldja meg a tervezett járatritkításokkal megtakarítható hatmilliárd forint, "azt még nyolcmilliárd sem oldaná meg." A BKV pénzügyi válságban van, ami a főváros vezetése miatt alakult ki: nem tudják ugyanis elérni, hogy több állami támogatást kapjon a cég - tette hozzá Bagdy Gábor.

Endrédy István frakcióvezető-helyettes szerint a tömegközlekedés közszolgáltatás, ezért az államnak nagyobb szerepet kellene vállalnia annak támogatásában. A BKV helyzetén sokat javítana, ha megszüntetnék a pazarlást; finanszírozására pedig megoldás lehetne, ha a költségvetésből átcsoportosítanának erre a célra.

A frakcióvezető-helyettes rámutatott, hogy a paraméterkönyv tervezetét - a BKV ígéretével ellentétben - nem egyeztették a kerületi polgármesterekkel. A tervezetet a polgármesterek többsége elutasította - tette hozzá.

Wertán Zsolt Zoltán frakcióigazgató elmondta, hogy az ő javaslatukra megszüntették a Fővárosi Ellátási és Gazdasági Szolgálatot (FEGSZ), amely 3,5 milliárd forintos éves költségvetésével 2005 óta működött a Fővárosi Önkormányzaton belül. Ezentúl azokat a feladatokat, amelyeket a FEGSZ végzett (irodák bérbeadása, irodai eszközök beszerzése, az önkormányzat épületének megóvása) az önkormányzat maga végzi el.

A KDNP által kezdeményezett kismamabérlettel kapcsolatban Rétvári Bence frakciószóvivő elmondta, hogy a fővárosi közgyűlés csütörtökön szavaz róla, s ha elfogadják, bevezetése áprilisban várható. Ha sikerül bevezetni, mintegy 25 ezer ember veheti majd igénybe a kedvezményes - 3.250 forintos - bérletet.

A bérlet 240 milliós éves pluszkiadást okoz a BKV-nak - tette hozzá.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását